دل درصدد واگذاری بازوی مشاوره‌ی خود به NTT Data ژاپن است

دوشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
شنیده‌ها حکایت از این دارد که کمپانی دل درصدد واگذاری بازوی مشاوره‌ی خود به کمپانی ژاپنی NTT Data Corp با قیمت ۳.۵ میلیارد دلار است. این بخش از کمپانی جزء هسته‌ی اصلی دل نبوده و بنابر اطلاعات به گوش رسیده دل در نظر دارد تا با درآمد کسب شده از این طریق بدهی خود را که ماحصل خرید EMC است، کاهش دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس اطلاعات رسیده از منابع آگاه، کمپانی دل در نظر دارد تا بخش مشاوره‌ی خود در زمینه‌ی فناوری اطلاعات را به کمپانی ژاپنی NTT Data Corp واگذار کند. براساس اطلاعات ارائه شده کمپانی ژاپنی مبلغی ۳.۵ میلیارد دلاری را در قبال تصاحب بخش مشاوره‌ی دل به این کمپانی آمریکایی پرداخت خواهد کرد.

دل در نظر دارد تا با کاهش هزینه‌ها و درآمدزایی هر چه بیشتر در جهت تامین منابع مالی مورد نیاز خود به منظور کاهش بدهی‌هایش اقدام کند. دل چندی پیش قرارداد خرید EMC Corp را به ارزش ۶۰ میلیارد دلار امضا کرده که بیش از ۴۳ میلیارد دلار از این مبلغ شامل بدهی‌های کمپانی دل می‌شود که بخشی از آن صرف خرید سهام و بخشی دیگر صرف پرداخت به EMC می‌شود.

NTT Data یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های ارائه دهنده‌ی تکنولوژی‌های مربوط به سرویس‌های نرم‌افزاری در جهان است که با تصاحب بخش مورد نظر از دل می‌تواند جای پای خود را برای حضور در بازار آمریکا بیش از پیش مستحکم‌تر کند. NTT Data در نظر دارد تا سرویس‌های سلامتی، بیمه و مشاوره‌ی مالی را به کاربرانش ارائه دهد.

البته نهایی شدن این توافق در گرو موافقت هیئت مدیره‌ی NTT Data است که این موضوع را در جلسه‌ی آینده‌ی خود مورد بررسی قرار خواهند داد.

براساس اطلاعات ارائه شده، دل موفق شده تا ۱۰ میلیارد دلار از بدهی خود را از طریق وام تامین کرده و باقی ۳۳ میلیارد دلار دیگر را نیز از طریق فایننس نهایی کند تا از این طریق بتواند خرید EMC Corp را به سرانجام رسانده و این کمپانی را تصاحب کند.

هیچ یک از دو کمپانی DELL‌ و NTT Data در باب خرید این کمپانی اظهار نظری نکرده‌اند؛ هرچند بنابر گزارش منتشر شده توسط رویترز، این دو کمپانی برای اولین بار در تاریخ ۱۲ فوریه مذاکراتی را به منظور خرید سرویس مورد نظر دل با هم انجام داده‌اند.

بخش مشاوره‌ی دل که پیش از این با نام Perto Systems شناخته می‌شده در سال ۱۹۸۸ توسط کاندیدای پیشین ریاست جمهوری آمریکا، راس پروت بنیان گذاشته شده است. این کمپانی در سال ۲۰۰۹ با پرداخت ۳.۹ میلیارد دلار توسط دل خریداری شده است. این کمپانی در زمینه‌ی ارائه‌ی مشاوره به بیمارستان‌ها و نهادهای دولتی به انجام وظیفه می‌پردازد.

دل در طول سال‌ها تغییرات و بهبودهایی را در ساختار این بازوی خود انجام داده است. البته در کنار بخش مورد نظر، کمپانی‌ها و زیرشاخه‌های دیگری نیز توسط دل برای فروش در نظر گرفته شده‌اند که شامل Quest و SonicWall می‌شود. برآوردها نشان از این دارند که این دو کمپانی کمتر از ۴ میلیارد دلار می‌ارزند.

باید دید که‌ آیا سهامداران EMC نیز به رفتن به زیر پرچم دل رای مثبت خواهند داد یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات