قابلیت ATW نمایش محتوا در آکیولس ریفت را ۲۰ تا ۱۰۰ برابر روان تر می کند

دوشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
مطالعه 3 دقیقه
آکیولس را باید یکی از پیشگامان حوزه‌ی فناوری واقعیت مجازی خواند که هدست آن نیز در میان بهترین محصولات ارائه شده به بازار جای گرفته‌‌ است. آکیولس اعلام کرده که در حال توسعه روشی است که در آن نمایش روان و بدون لگ محتوا ۲۰ تا ۱۰۰ برابر بهبود خواهد یافت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آکیولس ریفت را باید از جمله‌ی بهترین هدست‌های واقعیت مجازی خواند که روانه‌‌ی بازار شده است. این محصول یکی از بهترین تجربه‌ها در استفاده از گجت‌های پوشیدنی مرتبط با واقعیت مجازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آکیولس که زیر پرچم فیسبوک به فعالیت می پردازد، اعلام کرده که قابلیت جدیدی را در هدست واقعیت مجازی خود توسعه داده که با استفاده از آن می‌توان پرش‌ها و لگ‌های ایجاد شده در زمان محتوای واقعیت مجازی را ۲۰ تا ۱۰۰ برابر بهبود داد. این قابلیت یا تکنیک جدید Asynchronous Timewarp نام دارد.

هدست‌های واقعیت مجازی محتوای مورد نظر نظیر بازی‌های توسعه داده شده را براساس فرآیند بازی و گیم‌پلی با استفاده از بازخوردهای دریافت شده از تکان‌های سر کاربران را از طریق پردازنده‌ی گرافیکی و پردازنده‌ی اصلی پردازش می‌کنند. اما بعضا در صورتی که شاهد ایجاد مشکلی در فرآیند پردازش باشیم و سیستم قادر به ارائه‌ی محتوا با نرخ نمایش ۹۰ فریم بر ثانیه‌ای هدست ریفت نباشد، لگ در تصویر مشاهده می‌شود که بسیار آزاردهنده است.

تکنیک جدید مورد استفاده توسط آکیولکس که به اختصار ATW نام دارد، از طریق تفکیک پردازش مربوط به محتوای گرافیکی با پردازش مورد نیاز برای بررسی تکان‌های سر صورت می‌پذیرد. براساس اطلاعات ارائه شده، در صورتی که پردازش مورد نیاز برای محتوای گرافیکی نتواند با نرخ پخش تصاویر در ریفت برابری کرده و لگ ایجاد شود، خود هدست اقدام به اندازه‌گیری حرکات سر بصورت تصاویر سه بعدی خواهد کرد. . در واقع آکیلوس سعی می‌کند با وجود ایجاد مشکل در روند نمایش تصویر، حالت تعلیق ایجاد شده را همچنان در اختیار کاربر قرار دهد.

قابلیت ATW آکیولس ریفت

اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که تفاوت در برابر نرخ نمایش تصویر باعث می‌شد تا بازی‌های عرضه شده برای آکیولس بصورت میانگین ۵ درصد از فریم‌های پردازش شده را از دست بدهند، حال آنکه با ATW این مشکل حل شده و حتی می‌توان بصورت همزمان بدون مشکل محتوای مورد نظر را به همراه در اختیار داشتن تکان‌های سر، در اختیار کاربر قرار داد. شنیده‌ها حکایت از این دارد این روند باعث روان شدن ۲۰ تا ۱۰۰ برایری نمایش محتوا خواهد شد.

همانطور که می‌دانید سامسونگ هدست واقعیت مجازی گیر وی آر را با همکاری آکیولس توسعه داده است. نکته‌ی جالب استفاده از قابلیت ATW در گیر وی آر است که سابقه‌ی آن به بیش از یک سال می‌رسد. اضافه کردن این قابلیت در قالب یک ویژگی جدید نشان از این دارد که پلتفرم مورد  استفاده نیز در عملکرد کلی هدست‌های واقعیت مجازی بسیار تاثیرگذار است، چراکه آکیولس با استفاده از اتصال به یک رایانه‌ی مبتنی بر ویندوز به پردازش می‌پردازد در حالی که پردازش محتوا در هدست واقعیت مجازی گیر وی آر سامسونگ بر عهده‌ی گوشی‌های هوشمند این کمپانی مبتنی بر اندروید با وظایف کمتری در مقایسه با ویندوز است.

آکیولس اعلام کرده که این کمپانی در این خصوص با کمپانی‌هایی نظیر مایکروسافت، انویدیا و ای ام دی همکاری نزدیکی داشته تا از این طریق بتواند قابلیت ATW را در ویندوز فعال کرده و مورد استفاه قرار دهد. بیلدهای ویندوز ۱۰ نیز برای بهبود وضعیت در این خصوص بهینه سازی شده‌اند .

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات