گوگل قابلیت جستجو توسط تصاویر را به صورت حرفه ای به اندروید اضافه می‌کند

یک‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجوی اینترنتی حال حاضر جهان، به طور مداوم امکانات جستجوی خود را بهبود می‌بخشد. اپلیکیشن Google Goggles پیش از این توسط گوگل برای جستجوی بارکدها و نیز جستجوی ابتدایی بوسیله‌ی تصاویر منتشر شده بود. اخبار جدید حاکی از این است که گوگل در حال کار بر روی قابلیتی است که کاربران اندروید بتوانند از دوربین پیش‌فرض دستگاه برای جستجو استفاده کنند.
تبلیغات

اپلیکیشن Google Goggles که پیش از این توسط گوگل برای اندروید معرفی شده بود، این امکان را به کاربر می‌داد تا با استفاده از دوربین، بارکدها را بخواند و همچنین اطلاعات مربوط به تصاویر برندها، لوگوها و مکان‌های معروف را جستجو کند. طبق اخباری که اخیرا از یک منبع ناشناس منتشر شده، گوگل در حال تحقیق بر روی قابلیتی است که کاربر با استفاده از آن می‌تواند به طور مستقیم توسط تصاویر گرفته شده از دوربین پیش‌فرض دستگاه اندرویدی، در پایگاه داده‌ی گوگل جستجو کند.

با ارائه‌ی این امکان جدید، کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن دوربین گوگل یا اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین گوشی خود، در ارتباط با تصویر، جستجو کنند. طبق تصویر منتشر شده که توضیحی در مورد این قابلیت است، کاربر می‌تواند در هنگام ثبت تصویر و بدون نیاز به عکس گرفتن یا بعد از ثبت شدن عکس، اطراف جسم مورد نظر را با خطی فرضی مشخص کند و موتور جستجو تنها در مورد آن جسم جستجو می‌کند. البته هنوز اخبار موثقی از مراحل تکمیل این قابلیت در دست نیست؛ اما با توجه به سرمایه‌گذاری‌های گوگل در حوزه‌ی جستجو، انتظار می‌رود چنین قابلیتی هرچه زودتر به دوربین گوشی‌های اندرویدی اضافه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات