زیباترین چراغ‌ های جلو صنعت خودرو

جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در طراحی خودرو، چراغ‌های جلو همواره از نقش بسیار مهمی برخوردار بودند. در این بین بعضی از مدل‌ها به وسیله‌ی طراحی بسیار زیبا و متفاوت چراغ‌های جلوی خود، در تاریخ این صنعت جاودان شدند. برای آشنایی با ۱۰ نمونه از زیباترین چراغ‌های جلو خودروها، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

چراغ‌های جلو یکی از اولین عناصر خودرو است که در نگاه اول جلب نظر می‌کند. به همین دلیل همواره طراحان در طراحی خودرو، زمان و انرژی زیادی بر این بخش از خودروها گذاشته‌اند تا با طراحی زیبا و منحصر به فرد آن‌ها، این بخش را به یکی از المان‌های محصولات خود تبدیل کنند. در ادامه می‌توانید با ۱۰ عدد از زیبا‌ترین نمونه‌های موجود در تاریخ آشنا شوید که هر یک در زمان عرضه، انقلابی در طراحی خودرو ایجاد کرده‌اند.

۱. آکورا NSX

هوندا nsx

چراغ جلوهای بالارونده (پاپ آپ) شاید هرگز از لحاظ آیرودینامیکی بهینه نبودند، اما همیشه از نظر ظاهری بی‌نظیر داشتند. شرکت آکورا با طراحی هنری این چراغ‌ها در مدل NSX, خودرویی طراحی کرد که چراغ‌های آن چه در حالت باز و چه در حالت بسته فوق‌العاده و زیبا بودند.

۲. استون مارتین ونتیج V12

استون مارتین ونتیج

چراغ‌های ونتیج در عین سادگی، همانند سایر اجزای ظاهری این خودرو دارای شخصیت و کاراکتر منحصر بفردی هستند. این چراغ‌ها به قدری استادانه طراحی شده‌اند که با خیره شدن به آنها، سایر زیبایی‌های این خودرو دیگر به چشم نخواهند آمد.

۳. آئودی R8

آئودی r8 Audi

آئودی R8 قطعا اولین محصول این برند نبوده که به لامپ‌های ال ای دی مجهز شده، ولی با اطمینان می‌توان گفت یکی از متفاوت‌ترین‌ طراحی‌های چراغ جلو را به خود اختصاص داده که زیبایی بی‌نظیری دارد. شاید امروزه در هر خودروی کراس‌اوور و سدانی شاهد وجود لامپ‌های ال ای دی باشیم، ولی نباید فراموش کرد که کدام خودرو این سنت را پایه‌گذاری نمود.

۴. بی‌ ام‌ و سری ۵ E93

بی ام و bmw

آئودی چراغ‌های ال ای دی در روز را همراه با ظاهر و امضای مخصوص به خودش از اواسط تا اواخر دهه اول 2000 پایه‌گذاری کرد، اما چندین سال قبل از آن بی‌ام‌و هم چراغ‌های مشهور دایره ای خودش موسوم به چشم فرشته‌ای را ساخته بود. بی‌ام‌و در سال 2001 سری E39 خود را فیس لیفت کرده و از این چراغ‌های نمادین بر روی آنها استفاده کرده بود.

۵. شورولت کوروت استینگری

corvette کوروت

در عین موفقیت نسل اول کوروت, تغییرات ظاهری نسل دوم به طور کامل به سمت و سوی دیگری رفت. فرم کوپه – فست‌بک و پنجره دوتیکه عقب به عنوان المان‌های نمادین این خودرو شناخته شده و چراغ‌های مخفی آن هم تا سال ۲۰۰۵ بر روی این خودرو ماندگار شد.

۶. سیتروئن DS

سیتروئن ds

سیتروئن DS یکی از الهام بخش‌ترین خودروها در تمام دوران بود و ویژگی‌های خاصی از جمله چهارچرخ فرمان پذیر, دیسک های ترمز و سیستم تعلیق اتوماتیک را دارا بود. در جلوی این خودرو چهار چراغ دایره‌ای تعبیه شده بود که با چرخش فرمان, لامپ های کوچک درونش هم در راستای گردش فرمان نورافشانی می‌کردند و این قابلیت حتی امروزه نیز فقط در اتومبیل‌های لوکس مشاهده می‌شود.

۷. پونتیاک GTO

پونتیاک gto

 پونتیاک GTO یکی از بنیانگذاران خودر‌وهای عضلانی آمریکایی بود. در طی چهار نسلی که GTO تولید گردید, نمادین‌ترین چراغ‌ها را می‌توان در اولین نسل آن مشاهده کرد. چهار چراغ عمودی آن به یکی از اصلی‌ترین خصوصیات خودروهای پونتیاک تبدیل شد.

۸. پورشه 718

پورشه باکستر

چراغ‌های روشن در روز (Day Light) مدت‌ها قبل در خودروهای بی‌ام‌و و چراغ‌های چشم فرشته‌ی آن عرضه گردیده بود. پورشه این ایده را در آخرین محصول خود با نام باکستر 718 استفاده کرد. پورشه با چهار ال ای دی زیبا در گوشه‌های حباب‌های جلوی 718 در میان دریایی از طراحی‌های مختلف، توانسته محصولات خودش را متمایز نشان دهد.

۹. تاکر 48

تاکر

در روزهای اول طراحی خودرو، لامپ‌های جلوی اتومبیل‌ها چیزی نبودند جز دو حباب گرد که وظیفه روشن کردن جاده ها در شب را برعهده داشتند. آقای تاکر به خودروی تاکر 48 یک لامپ مرکزی چرخان افزود که با چرخش فرمان در راستای آن نورافشانی می‌کرد تا به عنوان یکی از پیشروها در زمینه امنیت و اهمیت نوردهی خودرو شناخته شود.

۱۰- ولوو XC90

ولوو xc90 volvo

ولوو هم مانند خودروسازهای بزرگ جهان با طراحی مجدد اتومبیل XC90 خود توانسته هویت جدیدی به این خودرو ببخشد. این مدل با چراغ‌های جلو با نام چکش تور (برگرفته از شخصیت تور و چکش وی در کمیک های مارول) دقیقا به اندازه نام و آوازه این شرکت فوق العاده به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات