نسل دوم دوربین هوشمند Xiaoyi از شیائومی معرفی شد

شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی دومین نسل از دوربین هوشمند خود موسوم به ٰXiaoyi Small Ants 2 را با مشخصات بهتر و ویژگی‌های جدید مانند فیلم‌برداری FullHD، فناوری تشخیص انسان و ... معرفی کرد.
تبلیغات

شیائومی به‌عنوان یک تولید کننده تلفن‌های هوشمند بسیار موفق عمل کرده. تأسیس این شرکت به سال ۲۰۱۰ بر می‌گردد و حالا به قدری پیشرفت داشته که در نیمه نخست سال میلادی گذشته لقب نخستین تولید کننده تلفن هوشمند در دنیا را یدک می‌کشید. این عنوان برای شرکتی که تنها ۵ سال از عمر آن می‌گذرد دستاوردی بزرگ به شمار می‌آید، بخصوص اینکه شرکت یاد شده در کشور چین حضور دارد که بزرگ‌ترین بازار مصرف تلفن‌های هوشمند در جهان است. این نکته را باید بیان کنیم که شیائومی صرفا یک تولید کننده تلفن هوشمند نیست، بلکه این کمپانی به توسعه نرم‌افزارها نیز می‌پردازد و همچنین شرکت مورد اشاره تا به این لحظه چندین نوع دیگر از گجت‌های هوشمند مانند، تبلت‌ها، تکنولوژی‌های امنیتی، تصفیه کننده هوا و ... را هم به تولید رسانده است.

شیائومی سال گذشته دوربین Xiaoyi Ants را معرفی کرد که به منظور اهداف نظارتی طراحی شده بود. این دوربین با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و برای بازار چین تولید شد. در هر صورت اگر این شرکت قصد تولید نسل جدید دوربین یاد شده را داشت متعجب می‌شدیم و حالا هم این اتفاق رخ داده. شرکت یاد شده نسل دوم دوربین هوشمند XIaoyi Ants را در چین معرفی کرده است. این دوربین می‌توانید ویدئو‌هایی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا همان FullHD را با نرخ ۲۵ فریم بر ثانیه به ثبت برساند و این مورد خود یکی از بهبودهای مدل جدید است. مدل پیشین دوربین مورد اشاره می‌توانست ویدیوهایی با کیفیت HD یا همان 720P را ضبط کند. این دوربین به همراه یک لنز برای عکاسی در حالت افقی ۱۳۰ درجه همراه بوده که این لنز دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 است و از تکنولوژی CMOS پاناسونیک در آن استفاده شده. در کنار این مشخصات نسل جدید چیپ پردازنده تصویری S2LM نیز در نظر گرفته شده است. شیائومی یک تکنولوژی برای گرفتن لرزش و نیز تکنولوژی ثبت تصاویر هوشمند HDR را در این دوربین قرار داده است. Xiaoyi small ants 2 با قابلیت تشخیص انسان عرضه می‌شود که این ویژی در صورتی که یک شخص در تصویر حضور داشته باشد می‌تواند آن را متوجه شود. برای مثال می‌توانید از این قابلیت به همراه امکان تشخیص گریه نوازد، برای بررسی وضیعت کودکان خردسال بهره ببرید. این ویژگی نیز کارکرد مشخصی دارد و مطمئنا در صورتی که کودک گریه کند با هشدار خاصی شما را آگاه خواهد کرد.

مواردی که گفته شد تنها بخشی از امکانات دوربین جدید شیائومی هستند. این دستگاه همچنین قابلیت تشخیص چندین ژست حرکتی و ویژگی‌های اضافی دیگری هم دارد. مهم‌ترین این امکانات ارائه فضای ابری توسط این شرکت چینی به تمام افرادی است که دوربین یاد شده را خریداری کنند. به یاد داشته باشید که این مدل نیز فعلا فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده، هر چند که شاید بتوان در سایر نقاط جهان نیز به‌صورت محدود به این محصول دسترسی داشت. این دوربین به‌زودی به بازارهای چین عرضه خواهید شد و قیمتی ۶۱ دلاری برای آن تعیین شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات