سامسونگ سیستم عامل جدیدی برای اینترنت اشیا معرفی می‌کند

جمعه ۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
دنیای اینترنت اشیا با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و اگر به خاطر داشته باشید سپتامبر گذشته رویداد ایفا ۲۰۱۵ برلین محوریت خود را روی اینترنت اشیا قرار داده بود. حالا اطلاعاتی  فاش شده مبنی بر اینکه در ماه آوریل، سامسونگ سیستم‌عامل جدیدی را برای اینترنت اشیا منتشر می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ از جمله کمپانی‌های مشهوری است که سرمایه‌گذاری زیادی در بخش اینترنت اشیا انجام داده است. ماه آینده کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ در سان‌فرانسیسکو برگزار می‌شود. این غول کره‌ای اعلام کرده در این مراسم از سیستم‌عامل جدید خود برای اینترنت اشیا رونمایی می‌کند، ولی هنوز جزئیاتی در این رابطه منتشر نشده است.

سیستم‌عامل جدید فرصتی را فراهم می‌کند تا سامسونگ نقش پر‌رنگ‌تری را در بازار اینترنت اشیا ایفا کند و نحوه‌ی ارتباط میان اجزای خانه‌ی هوشمند و دیگر وسایل را شکل دهد.

سامسونگ حتی درباره‌ی نام سیستم‌عامل جدید خود برای اینترنت اشیا صحبتی نکرده، ولی اعلام کرده این سیستم‌عامل منبع‌باز خواهد بود. این سیستم‌عامل در کنفرانس رسمی سامسونگ که ماه آوریل برگزار می‌شود معرفی خواهد شد.

براساس دستور جلسه این مراسم، سامسونگ از یک سیستم‌عامل جدید و منبع‌باز برای اینترنت اشیا رونمایی می‌کند که مجموعه‌ای از قابلیت‌های با ارزش را با حفظ سبک بودن و راندمان بالای سیستم‌عامل، عرضه خواهد کرد.

این تمام چیزی است که سامسونگ از سیستم‌عامل جدید و دستور کار کنفرانس توسعه‌دهندگان خود اعلام کرده و هیچ کدام از جزئیات مهم این سیستم‌عامل را فاش نکرده است.

در حال حاضر سامسونگ حضور پررنگی در بازار اینترنت اشیا دارد. این غول کره‌ای تمامی وسایل هوشمند خط تولید SmartThings را در اختیار دارد و حتی با ارائه‌ی بوردهای Artkit به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بتوانند دستگاه‌های هوشمند بسازند. به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد به کمک سیستم‌عامل جدید، جاه‌طلبی خود را کامل کرده و به عنوان یکه‌تاز بازار اینترنت اشیا مطرح شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات