مدیر عامل ال‌ جی: آیفون SE اپل تکنولوژی و قابلیت‌های جدیدی ندارد

جمعه ۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر عامل ال‌جی در مراسمی که اخیرا برای معرفی رسمی جی 5 و لوازم جانبی آن برگزار شد، به صورتی کنایه‌آمیز عنوان کرد که تولید محصولاتی با قابلیت‌ها و طراحی‌های قدیمی جایی در برنامه‌ریزی‌های تولیدی این شرکت ندارد. از این صحبت‌ها می‌توان این‌گونه برداشت کرد که منظور چو جو نو (Cho Ju-no)، تولید آیفون SE با طراحی قدیمی توسط اپل بوده است.
تبلیغات

بعد از معرفی آیفون SE بسیاری از کاربران و کارشناسان عنوان کردند که تولید گوشی با طراحی قدیمی مشابه آیفون ۵ اس، یک عقب‌گرد از سوی اپل بوده و نشان‌دهنده‌ی ضعف این شرکت در طراحی است. البته آیفون SE با صفحه نمایش ۴ اینچی، قیمت ۳۹۹ دلاری و امکانات بالا، می‌تواند انتخاب خوبی برای طرفداران گوشی‌های با ابعاد کوچک باشد. اما به تازگی مدیر عامل ال‌جی که در شرکتش در زمینه‌ی فروش فاصله‌ی زیادی با اپل دارد، در مراسمی تلویحا عنوان کرده که تولید محصولی با طراحی و قابلیت‌های قدیمی یک استراتژی غیر کارآمد در صنعت تلفن همراه است.

ال‌جی در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلون در سال جاری از پرچمدار جدیدش یعنی ال‌جی جی ۵ رونمایی کرد. یک گوشی هوشمند که نوآوری های خاصی در آن به کار گرفته شده بود. طراحی ماژولار و دوربین دوگانه دو فناوری جدید برای ال‌جی بودند که مدیران این شرکت، ریسک استفاده از آنها را پذیرفتند و محصولی کاملا نوآورانه تولید کردند. اگرچه ال‌جی جی ۵ را می‌توان خلاقانه‌ترین محصول حال حاضر صنعت موبایل نامید، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که کاربران تنها با دیدن نوآوری و امکانات خاص جدید، برای خرید یک محصول ترغیب نمی‌شوند. از طرفی مدیران ال‌جی عنوان می‌کنند که تنها بر روی محصولات خودشان تمرکز دارند و تولیدات دیگر شرکت‌ها آنها را نگران نمی‌کند.

چو جو نو: ال‌جی اکترونیکز در حال حاضر توجهی به رتبه‌بندی‌ها و آمار و ارقام ندارد وتنها به محصول جدید خود و نوآوری‌هایی که می‌تواند لذت کار کردن با گجت‌ها را برای کاربران چند برابر کند می‌اندیشد.

در حالی که اپل و سامسونگ در سال جاری میلادی تنها به عرضه‌ی محصولاتی با قابلیت‌های آشنا و آزمایش شده پرداخته‌اند، ال‌جی با چند نوآوری جدید تلاش کرده تا محصولی خاص و منحصر بفرد معرفی کند. به نظر شما معرفی محصولی خاص با نوآوری‌های ویژه مانند ال‌جی جی ۵، می‌تواند برای این شرکت نجات دهنده باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات