جیب گرند چروکی 2017 در دو نسخه‌ی مختلف معرفی شد

جمعه ۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ شاهد دو مدل جدید از شاسی‌بلند‌های اندازه بزرگ شرکت فیات کرایسلر است؛ جیپ گرند چروکی تریل‌هاک و جیپ گرند چروکی سامیت. برای آشنایی بیشتر با جدید‌ترین خودروهای جیپ، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت فیات کرایسلر در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ از دو مدل SUV اندازه بزرگ تولیدی خود پرده برداشته است؛ جیپ گرند چروکی تریل‌هاک (Trailhawk) که قابلیت‌های آفرود بیشتری به همراه دارد و جیپ گرند چروکی سامیت (Summit) که امکانات لوکس و راحتی زیادی به همراه دارد. 

طبق گفته‌ی مدیر عامل جیپ، این شرکت به واسطه‌ی دو مدل تریل‌هاک و سامیت می‌تواند توانایی خود را در ارائه محصولات کاربردی و لوکس به خوبی نشان دهد.

 جیپ گراند چروکی تریل هاک ۲۰۱۷

تریل‌هاک (Trailhawk) نامی است که اولین بار بر روی مدل مفهومی ساخته‌ شده از جیپ چروکی در سال ۲۰۱۲ در ایالت یوتا آمریکا گذاشته شد. بعد از آن این پسوند خودروهای آفرود جیپ و پس از نام‌های چروکی و رنگید (Renegade) به کار رفت.

مایک منلی مدیر عامل شرکت جیپ در خصوص مدل‌های تریل‌هاک اعلام کرد:

چروکی و رنگید تریل‌هاک جز محصولات خوش فروش و به نام ما هستند و ما به دنبال تکرار این موفقیت هستیم تا مشتریانمان از جیپ دو دیفرانسیل رضایت بیشتری داشته باشند و ارزشمندترین SUV سال را ساخته باشیم.

خودروی جیپ گرند چروکی تریل‌هاک دارای ابزار استاندارد آفرود است که شامل سیستم Quadra-Drive 4X4 به همراه محدود کننده الکترونیکی لغزش دیفرانسیل و نسخه تیون شده سیستم تعلیق بادی Quadra-Lift برای آفرود است که زوایای چرخ‌ها و جابه‌جایی بدنه در جاده‌های آفرود بهبود یافته است. کنترل سرعت خودرو در سیستم کمکی شیب‌روی یکی از مزایای الکترونیکی بودن قابلیت‌های آفرود این خودرو به شمار می‌آید.

باید به این نکته نیز اشاره گردد که فاصله حداکثری بدنه چروکی تا زمین ۲۷.۵ سانتی‌متر است. حداکثر زاویه رویکرد خودرو ۲۹.۸ درجه و ۳۶.۱ درجه با حذف پنل‌ پایینی سپر جلو، است. زاویه رویکرد حداکثر زاویه یک سطح شیب‌دار از یک سطح افقی است که یک وسیله نقلیه بدون دخالت می‌تواند صعود کند. به عبارت دیگر زاویه بین زمین با خط کشیده شده از تایر جلو و پایین‌ترین قسمت تا برآمدگی پایین خودرو، اطلاق می‌شود.

نمای خارجی جیپ چروکی شامل هفت شکاف عمودی در جلوپنجره‌ی مشبک است که شباهت زیادی با گرند چروکی ۲۰۱۶ دارد. به مدد مدل تریل‌هاک دو قلاب یدکی قرمز رنگ در انتهای سپر جلوی خودرو قرار گرفته است. کاپوت ضد تابش اشعه‌ی آفتاب خودرو نیز اجازه نمی‌دهد تا مشکلی حین رانندگی به وجود آید. رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی به شکل استاندارد و ۲۰ اینچی به شکل سفارشی بر روی جیپ چروکی سوار شده است که درون تایرهای آفرود Adventure Goodyear با محافظ کولار (Kevlar) در دور لاستیک قرار دارد. باربند ریلی موپار (Mopar) نیز بر روی خودرو وجود دارد.

جیپ گراند چروکی تریل هاک ۲۰۱۷

فضای داخلی با چرم مشکی و با کیفیت مزین شده است؛ صندلی‌ها نیز از جنس جیر و چرم هستند که جای دوخت قرمز رنگ بر روی آن‎ها قرار دارد. البته بر روی داشبورد از قطعات پلاستیکی و فلزی مشکی رنگ استفاده شده است. نشان تریل‌هاک نیز بر روی فرمان حک شده است. جیپ از نمایشگر ۸.۴ اینچی به شکل استاندارد بر روی گرند چروکی استفاده کرده است که برای عملکردهای مختلف خودرو نظیر پایش وضعیت لحظه‌ای خودرو در جاده آفرود که شامل زوایای چرخ‌ها، ارتفاع سیستم تعلیق، محرک بودن چهار چرخ و انواع جاده‌های موجود آفرود است، به کار گرفته می‌شود.

جیپ گرند چروکی سامیت ۲۰۱۷

برای کسانی که نیاز به یک شاسی‌بلند اندازه بزرگ بسیار لوکس دارند، کمپانی فیات کرایسلر جیپ گرند چروکی سامیت (Summit) را پیشنهاد می‌دهد. کمپانی سازنده ادعا کرده است که مدل سامیت لوکس‌‏ترین خودرو در کلاس خود است.

مایک منلی در خصوص این خودرو گفت:

جیپ گرند چروکی سامیت پاسخی به آن دسته از مشتریان است که همیشه تقاضای خودرویی لوکس، خوش ساخت و استاندارد در کلاس شاسی‌بلند اندازه‌ی بزرگ را از ما داشتند.
جیپ گراند چروکی سامیت

 تغییرات انجام‌شده بر روی مدل جدید سامیت شامل نمای جلوی خودرو و جلو پنجره است که اصلاح شده‌‏اند. چراغ‌های مه شکن LED، رینگ‌های ۲۰ اینچی پولیش شده‌ی آلیاژی از دیگر تغییرات در فضای خارجی خودرو است.

فضای داخلی خودرو نیز تغییراتی را تجربه کرده است که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از صندلی چرمی لانگونا (Languna) و چرم ناپا (Nappa) بر روی داشبورد، کنسول وسط و درها بوده است. این چرم‌ها در رنگ‌های مختلفی همچون سیاه، قهوه‎ای، قهوه‌ای تیره Sienna و خاکستری Indigo به مشتریان عرضه می‌شود.

 پارچه‌ی سقف استفاده شده در فضای داخلی از جنس جیر است. سیستم حذف نویز، زیرپایی‏های Berber و سیستم صوتی ۸۲۵ واتی هارمان کاردون با ۱۹ بلندگو و سه ساب‌ووفر هم دیگر امکانات گرند چروکی سامیت است.

همچنین باید اشاره شود که آینه‌های جانبی به طور خودکار جمع می‌شوند و شستشوی چراغ‌های جلو از دیگر آپشن های موجود بر روی این مدل است. نسخه سامیت دارای امکانات ایمنی و رفاهی بیشتری همچون سیستم تشخیص نقاط کور، هشدار تصادف از جلو، کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار خروج از خطوط جاده است.

در مدل لوکس مذکور، ارثیه قابلیت‌های آفرود همچنان وجود دارد که شامل سیستم چهارچرخ محرک Quadra-Drive با محدود کننده الکترونیکی لغزش دیفرانسیل، سیستم تعلیق بادی Quadra-Lift و سیستم کنترل سرعت است.

هر دو نسخه Trailhawk و Summit در اواخر تابستان سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با نمایشگاه خودرو نیویورک به صفحه‌ی نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات