آکورا از 2017 MDX رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
آکورا مدل پرفروش و محبوب MDX را با ظاهری جدید راهی نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک ۲۰۱۶ کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بزرگترین تغییری که در مدل جدید MDX شاهد خواهیم بود استفاده از مجموعه‌ی مولد قدرت هیبریدی در این خودرو است و جالب‌تر آن‌که MDX مجموعه‌ی هیبریدی خود را از مدل سوپر اسپرت NSX به عاریت گرفته است. بنابراین از این پس MDX به نوعی برادر NSX محسوب خواهد شد.

آکورا MDX به عنوان یک کراس اوور چهار چرخ محرک اسپرت از پیشرانه‌ی ۳ لیتری شش سیلندر خورجینی به همراه جعبه دنده‌ی هفت سرعته‌ی دوکلاچه استفاده می‌کند که به سه عدد الکتروموتور متصل هستند. وضعیت سیستم هیبریدی مدل 2017 MDX دقیقا برعکس مدل NSX است؛ سیستم مشابهی هم در مدل سدان RLX بکار رفته است.

چیزی که در مجموعه‌ی هیبریدی MDX مشاهده می‌شود این است که پیشرانه‌ی بنزینی به همراه یکی از الکتروموتورها با هم به چرخ‌های جلو نیرو می‌رسانند در حالی که دو الکتروموتور باقی‌مانده هم وظیفه‌ی نیرورسانی به چرخ‌های عقب را عهده‌دار هستند. در این نوع چیدمان که به نام through the road شناخته می‌شود، آکورا موفق شده است به کمک این الکتروموتور‌ها بهبود محسوسی را در بردار گشتاور موتور ایجاد کند.

حداکثر قدرت MDX هیبریدی به ۳۲۵ اسب بخار می‌رسد که به میزان ۳۵ اسب بخار قوی‌تر از مدل غیر هیبریدی با پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری شش سیلندر وی شکل است. این افزایش قدرت در حالی روی داده که شاهد کاهش مصرف سوخت نیز هستیم، تخمین زده می‌شود MDX هیبریدی برای طی هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر به ۱۱.۳ و در بزرگراه‌ها به ۱۰.۹ لیتر بنزین احتیاج داشته باشد.

در کنار این افزایش کارایی و راندمان، آکورا MDX از سیستم تعلیق بهینه سازی شده با قابلیت انتخاب حالت‌های رانندگی بهره می‌برد. در سیستم جدید به جز سه حالت رانندگی راحت، معمولی و اسپرت شاهد اضافه شدن حالت اسپرت پلاس هم هستیم. در بحث طراحی ظاهری، MDX همچنین از جلوپنجره‌ی جدید آکورا با نام Diamond Pentagon استفاده می‌کند، این جلو پنجره‌ی زیبا و خوش فرم نخستین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۶ رونمایی شده بود. لامپ‌های مه‌ شکن از نوع LED هم توسط خطوط کرومی زیبا احاطه شده‌اند و چراغ‌های اصلی نیز با طرح جدید خود که بیشتر به نگین کاری جواهرات شبیه است، خودنمایی می‌کنند. در نمای جانبی نیز رینگ‌های ۲۰ اینچی تمام آلومینیومی به چشم می‌خورند و با رسیدن به بخش عقبی خودرو هم خروجی‌های اگزوز دوگانه مشاهده می‌شوند که به زیبایی در سپر عقب آرمیده‌اند.

امکانات جدیدی که به مدل 2017 MDX افزوده شده‌اند شامل ترمز پارک الکترونیکی، سیستم اتوهلد اتوماتیک، سیستم SirusXM 2.0 و پورت شارژر USB با چهار خروجی ۲.۵ آمپری است.

در صورتی که مدل فول یا Advance trim آکورا MDX را خریداری کنید، در کنار امکانات ذکر شده صندلی‌های ویژه در ردیف دوم که به صندلی خلبانی مشهور هستند را به همراه کنسول مرکزی یکپارچه‌ی ردیف دوم دریافت خواهید کرد.

بنا بر اعلام آکورا، MDX غیر هیبرید تا تابستان امسال به بازار خواهد آمد و کمپانی امیدوار است تا پایان سال مدل هیبرید را هم راهی بازار ها کند.

acuramdx1
acuramdx2
acuramdx2017
آکورا mdx 2017

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با نمایشگاه خودرو نیویورک به صفحه‌ی نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات