با صدای ربات خداحافظی کنید، گوگل ناو صدایی شبیه انسان دارد

پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل Now تا پیش از این صدای جالبی نداشت و احساس می‌شد که صدای آن شبیه ربات است، اما گوگل اخیرا آن را بروزرسانی و صدای جدیدی در این دستیار صوتی ارائه کرده که خوشایند‌تر است.
تبلیغات

یکی از اصلی‌ترین مشکلات دستیار صوتی گوگل با نام گوگل ناو نسبت به‌سایر دستگاه‌های صوتی نظیر سیری و کورتانا، صدای آن بود که شباهت زیادی به صدای ربات‌ داشت. این صدای نسبتا ناخوشایند در حین گفتن جملات بلند و پاراگراف‌ها کاملا غیر انسانی بود.

اما گوگل اخیرا تغییراتی را در این زمینه اعمال کرده و صدای آن را تغییر داده که صدای جدید بسیار شبیه به صدای انسان عادی است و حس بهتری را نیز نسبت به گذشته اعمال می‌کند. اما گویا گوگل این بروزرسانی را بسیار ساکت و به دور از جنجال‌های خبری انجام داده است و اگر قابلیت بروزرسانی خودکار Text-to-Speech در دستگاه‌تان فعال باشد، در این صورت صدای دستیار صوتی‌تان تغییر یافته است. برای انجام این کار می‌توانید از طریق بخش تنظیمات وارد عمل شوید و قسمت Language and Input را انتخاب و تنظیمات لازم را در Text-to-Speech اعمال کنید.

البته این بروزرسانی تنها برای زبان انگلیسی (آمریکایی) اعمال شده است و اگر می‌خواهید هرچه بیشتر با تغییر اعمال شده در صدا آشنا شوید می‌توانید زبان دستیار صوتی را به انگلیسی (US) تغییر دهید. متاسفانه اطلاعاتی در خصوص اینکه صدای سایر زبان‌ها چه زمانی تغییر خواهد یافت منتشر نشده است. در ادامه می‌توانید تفاوت صدای نسخه قبلی را با نسخه جدید مشاهده کنید.

لینک دانلود

ویدیو زیر نیز مربوط به‌صدای جدید است که تست‌هایی از آن انجام می‌شود.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات