گوگل Photos هوشمند‌تر می‌شود؛ امکان ساخت خودکار آلبوم با جمع‌آوری بهترین تصاویر

چهارشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل Photos امروز بروزرسانی جدیدی را دریافت کرده است که در آن اپلیکیشن به‌صورت خودکار آلبومی را ایجاد می‌کند و بهترین تصاویر مربوط به رویداد و مسافرت را در آن به همراه برخی اطلاعات دیگر ذخیره می‌کند. گوگل این آلبوم‌ها را آلبوم‌های هوشمند می‌نامد.
تبلیغات

گوگل امروز بروزرسانی کوچک اما مهمی را برای گوگل فوتو (Google Photos) منتشر کرد که از طریق آن، اپلیکیشن مذکور می‌تواند آلبومی را از بهترین تصاویر و ویدیو‌ها ایجاد کند که خود گوگل آن را Smarter Albums یا همان آلبوم‌های هوشمند‌تر می‌نامد. این آلبوم‌ها به‌صورت خودکار و توسط اپلیکیشن از یک رویداد یا سفر ایجاد می‌شوند و در آن‌ها بهترین تصاویر و ویدیو‌های ثبت شده جمع‌آوری می‌شود. البته آلبوم‌های مذکور تنها محدود به تصاویر و ویدیو‌ها نیستند و اطلاعات دیگری نظیر میزان فاصله با منزل، موقعیت و موارد این چنینی نیز در آن‌ها ذخیره می‌شود. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند به‌سادگی بهترین تصاویر و ویدیو‌ها را مشاهده کنند و البته هرچه ساده‌تر به‌یاد بیاورند که چه زمانی و در کجا آن‌ها ثبت کرده‌اند.

البته این ویژگی تاحدودی آشنا است و چندی پیش در گوگل فوتو شاهد قابلیتی به‌نام Assistant بودیم که فرآیند نسبتا مشابهی داشت. Assistant تصاویر مختلف را جمع‌آوری می‌کرد و آن‌ها را به‌صورت GIF و با استفاده از انیمیشن‌های مختلف نمایش می‌داد. در قابلیت جدید گوگل از روش‌های یادگیری ماشینی استفاده کرده است که از این طریق می‌تواند بهترین تصاویر را انتخاب نماید. ویژگی‌هایی نظیر موقعیتی که تصویر در آن ثبت شده است نیز به‌آلبوم اضافه می‌شود.

بعد از اینکه اپلیکیشن، آلبوم را ایجاد کرد، هشداری در این خصوص به‌کاربر می‌دهد که وی نیز می‌تواند تغییراتی را در آلبوم ایجاد کند و متون مختلفی را به آن بیافزاید. البته کاربران می‌توانند تصاویری از افراد دیگر نیز به‌آلبوم اضافه کنند که از این طریق آلبوم مذکور به‌آلبومی گروهی تبدیل می‌شود. آلبوم‌های گروهی در حال حاضر محبوبیت زیادی در فیسبوک دارند. البته فیسبوک این خدمت را از طریق اپلیکیشن موبایلی Moments ارایه می‌دهد و در ماه دسامبر فیسبوک به کاربرانش پیشنهاد داد که از این اپلیکیشن به‌جای Photo Syncing استفاده کنند. در ادامه می‌توانید ویدیو تبلیغاتی این بروزرسانی را مشاهده کنید.

لینک دانلود

علاوه بر این، گوگل اعلام کرده است که کاربران می‌توانند برای شرایطی هم که آلبوم برای آن به‌صورت خودکار ساخته نشده، آلبومی ایجاد کنند. بر این اساس باید تصاویر و سایر موارد را نظیر نقشه و متون به‌آلبوم اضافه کنید. با انجام این موارد، آلبوم آماده اشتراک‌گذاری با کاربران دیگر خواهد بود.

بروزرسانی جدید گوگل فوتو از امروز برای اندروید، iOS و وب عرضه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات