مقایسه‌ آمار اپل در زمینه انرژی‌ های پاک با دیگر شرکت‌ های دنیای فناوری

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته اپل در جریان مراسم معرفی آیفون SE و آیپد پرو، به تشریح دستاورد‌های خود در زمینه‌ی کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی پرداخت. با این وجود به نظر می‌رسد آمار‌هایی که اپل به دسترسی به آن‌ها افتخار می‌کند توسط دیگر شرکت‌های دنیای فناوری نیز دنبال می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بحث مصرف انرژی به خصوص در میان شرکت‌های دنیای فناوری به دلیل نیاز زیاد دیتاسنتر‌ به انرژی اهمیت بالایی دارد. در جریان مراسم روز گذشته‌ی اپل، تیم کوک با مقدمه‌ای در مورد آینده‌ی زمین و بحث گرمایش آن ادامه‌ی صحبت‌های خود را به لیزا جکسون مدیر بخش محیط زیست و مسئولیت اجتماعی اپل سپرد. لیزا جکسون ادعا کرد که ۹۳ درصد از انرژی کل مصرفی اپل از منابع پاک تامین می‌شود. رسیدن به این عدد اتفاق بزرگی به شمار می‌رود، با این حال باید دید که اپل در مقایسه با دیگر رقبای خود چه وضعیتی دارد.

بسیاری از شرکت‌های مهم در دنیا هدف اصلی خود را استفاده‌ی ۱۰۰ درصدی از سوخت‌های پاک گذاشته‌اند. اپل نیز با این هدف تا کنون در رسیدن به آن موفق ظاهر شده است؛ اما اپل در این زمینه تنها به نظر نمی‌رسد.

گوگل خود را بزرگ‌ترین مشتری انرژی‌های تجدید پذیر در دنیا می‌داند و به عنوان بخشی از استراتژی خود در سال ۲۰۱۵ متعهد شده خرید انرژی از منابع پاک را تا سال ۲۰۲۵ سه برابر کند. آمازون نیز تعهد‌های مشابهی دارد؛ کسب‌و‌کار ابری این کمپانی برای رسیدن استفاده‌ی کامل از انرژی‌های پاک تلاش می‌کند. همچنین فیس‌بوک تا سال ۲۰۱۸ استفاده از انرژی‌های نو را در دیتاسنتر‌های خود دو برابر خواهد کرد.

در این بین پیشرفت‌های صورت گرفته میان شرکت‌ها آمار مختلفی را نشان می‌دهد. گوگل ۳۵ درصد، آمازون ۲۵ درصد تا آخر ماه آوریل سال گذشته و فیس‌بوک ۴۰ درصد تا آخر سال ۲۰۱۶ از انرژ‌ی‌های خود را از سوخت‌های پاک تامین می‌کنند.

اپل در کنار مایکروسافت و اینتل جزو معدود شرکت‌هایی هستند که تمام انرژی‌ مصرفی خود در آمریکا را به وسیله‌ی انرژی‌های نو بدست می‌آورند. یکی از تحلیل‌گران انرژی می‌گوید:

دیتاسنتر‌های اپل به مراتب کوچک‌تر از غول‌هایی مثل گوگل و آمازون هستند و در نتیجه انرژی کمتری نیاز دارند. با این حال اپل به سمت مصرف ۱۰۰ درصدی انرژ‌ی حرکت کرده است.

کاپرتینویی‌ها سال‌ها است که سرمایه‌گذاری‌های زیادی در زمینه‌ی انرژی‌های پاک برای مصرف در آمریکا و کشور‌های دیگر انجام داده‌اند. این تلاش‌ها اپل را به عنوان تنها شرکت دنیای فناوری با شاخص ۱۰۰ درصدی انرژی‌های پاک معرفی می‌کند.

اپل شاید اولین کمپانی در بین رقبای خود باشد که روی تلاش‌های خود در زمینه‌ی انرژی‌های پاک مانور می‌دهد و آن را دستاوردی مهم برای خود و جامعه‌ی خود به حساب می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات