زوم‌اَپ: پخش فایل های ویدئویی در اپلیکیشن ایرانی AVP در ویندوزفون

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
AVP اپلیکیشنی ایرانی و یونیورسال برای ویندوزفون است و وظیفه‌ی پخش فایل‌های ویدیویی شما را دارد که این امر را نیز با پشتیبانی از تمام فرمت‌های رایج، به بهترین شکل انجام می‌دهد. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

AVP که مخفف Advanced Video Player است یکی دیگر از اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوزی است. خوشبختانه توسعه‌دهندگان ایرانی فعالیت بسیاری در این پلت‌فرم پیدا کرده‌اند به طوری که بخش قابل توجهی از اپلیکیشن‌های یونیورسال موجود در وین‌استور کار سازندگان ایرانی است. AVP هم حاصل تلاش یکی از این تیم‌های توسعه‌دهنده است که وظیفه‌ی پخش فایل‌های ویدیویی را داشته و نیز دست کمی از اپلیکیشن‌های برتر خارجی در این زمینه ندارد. از رابط کاربری زیبای آن گرفته تا امکانات و فرمت‌های پشتیبانی شده همگی در سطح قابل قبولی قرار دارند و می‌توان آن را به طور کامل جایگزین پلیرهای دیگر در ویندوزفون کرد. تا صحبت از فرمت‌های پشتیبانی شده است این را هم اضافه کنیم که کدک تازه وارد x265 هنوز به طور کامل در این برنامه قابل اجرا نیست که البته با رواج قابل توجهی که این فرمت در حال پیدا کردن است اضافه شدن آن در بروزرسانی‌های بعدی بسیار محتمل خواهد بود. همانند دیگر اپلیکیشن‌های یونیورسال این اپلیکیشن نیز تنها از نسخه‌ی 10 ویندوزموبایل پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن می‌توانید با نصب آن در کامپیوتر شخصی خود نیز، فایل‌های ویدئویی را در محیط آن تماشا کنید.

AVP در عین آن که پلیری قدرتمند و استاندارد است اما دارای چند ایراد کوچک نیز است که از بین آن‌ها می‌توان به پخش نشدن خودکار زیرنویس‌ها اشاره کرد. معمولا پلیرها وقتی زیرنویسی همنام با فایل ویدیویی در کنار آن است به طور خودکار اقدام به شناسایی آن می‌کنند اما در AVP حتی اگر این زیرنویس همنام با ویدیو باشد باید به طور جداگانه آن را هنگام پخش فیلم فراخوانی کنید. مورد بعدی نحوه‌ی فراخوانی فیلم‌ها است که برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها AVP به طور خودکار حافظه را اسکن نمی‌کند و لیستی از ویدیوهای موجود را نمایش نمی‌دهد تا بتوانید با لمس هر کدام اقدام به پخش آن کنید. بلکه باید با انتخاب گزینه‌ی Open ویدیوی مورد نظر را انتخاب و پخش کنید. البته این ویژگی تنها در گوشی موبایل ممکن است آزاردهنده باشد چرا که در ویندوز می‌توانید به راحتی فیلم‌های خود را DragAndDrop کرده و آن‌ها را پخش کنید.

ویژگی جذاب دیگری که در AVP وجود دارد Auto Detect Encoding است که به کمک آن می‌توانید انکود زیرنویس‌ها را به طور خودکار و هوشمند شناسایی کرده و بدون اشکال آن‌ها را به نمایش بگذارید. احتمالا برای شما هم پیش آمده است که هنگام پخش یک فیلم زیرنویس فارسی را به شکلی عجیب مشاهده کنید. این امر معمولا به دلیل تنظیم نبودن انکود زیرنویس است که به کمک این ویژگی از تنظیم دستی آن رها شده و می‌توانید به طور سریع‌تری به تماشای فیلم مورد نظر بپردازید. برای دانلود می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • برخورداری از Auto Detect Encoding در زیرنویس‌ها
  • داشتن پتانسیل بالا برای تبدیل شدن به یک پلیر حرفه‌ای در بروزرسانی‌های بعدی
  • پشتیبانی از تمامی فرمت‌های ویدیویی
  • پخش بدون ایراد زیرنویس‌های فارسی

نکات منفی

  • عدم پشتیانی از کدک x265
  • عدم شناسایی خودکار زیرنویس
  • عدم اسکن گوشی و ارائه‌ی لیستی از ویدیوها

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات