زوم‌اَپ: ترجمه جملات فارسی به ۶ زبان دیگر در ویندوزفون با "مترجم صوتی سفری"

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
"مترجم صوتی سفری" اپلیکیشنی بسیار کارآمد برای گوشی‌های ویندوزفونی است که از صدها ترجمه‌ی متنی و صوتی از جملات پرکاربرد فارسی به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ... بهره می‌برد. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

در تعطیلات نوروزی معمولا افراد بسیاری به مسافرت می‌روند که بخش قابل توجهی از آن‌ها نیز عازم خارج از کشور هستند. خوشبختانه در سال‌های اخیر دانش مردم از زبان انگلیسی بیش از گذشته شده است، اما همچنان نه به قدری که برای بی‌نیاز بودن از یک فرد مسلط به زبان انگلیسی کافی باشد. ضمن آنکه زبان‌های پرکاربرد دیگری نیز مانند فرانسوی و آلمانی هم از زبان‌های زنده‌ی دنیا محسوب می‌شوند و این زبان‌ها برخلاف زبان انگلیسی، چندان در میان مردم مرسوم و کاربردی نیستند. "مترجم صوتی سفری" اپلیکیشنی ایرانی برای ویندوزفون است که پرکاربردترین جملاتی که ممکن است به گفتن آن‌ها نیاز داشته باشید را در آرشیو خود جمع‌آوری کرده و می‌توانید به کمک آن، بدون نیاز به حضور شخص دومی، امور ضروری خود را در خارج از کشور پیش ببرید. طبیعتا وجود تمام جملاتی که ممکن است در طول سفرهای خارجه مورد نیاز باشد شدنی نیست با این حال "مترجم صوتی سفری" تلاش کرده است تا حیاتی‌ترین آن‌ها را در آرشیو خود جمع‌آوری کند. در این اپلیکیشن قادر خواهید بود تا ترجمه‌ی جملات فارسی را در زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و چینی مشاهده کنید و بشنوید.

جملات موجود در "مترجم صوتی سفری" در حالت پیش‌فرض تنها به صورت متنی هستند. به این صورت که با لمس جمله‌ی فارسی، می‌توانید ترجمه‌ی آن را به زبان‌های دیگر به صورت متنی مشاهده کنید. اما در تنظیمات برنامه پکیج‌های صوتی هر زبان قرار داده شده است که می‌توانید با نصب آن‌ها، جملات ترجمه شده را به صورت صوتی نیز پخش کنید. این امر به خصوص در هنگام انجام مکالمه با یک فرد خارجی می‌تواند منظور و خواسته‌ی شما را به طور سریع‌تری به شنونده برساند. جملات موجود در شاخه‌بندی‌های مختلفی قرار گرفته‌اند تا بتوانید به طور راحت‌تر و سریع‌تری به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. برای مثال تمامی جملاتی که ممکن است در یک رستوران به گفتن آن‌ها نیاز پیدا کنید را می‌توانید در شاخه‌ی رستوران مشاهده کنید. هتل، رستوران، کسب و کار، مکالمات روزمره، اجتماعی و همچنین مکالمات مورد نیاز در حمل و نقل شاخه‌هایی هستند که در این برنامه به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. نحوه‌ی کارکرد برنامه نیز به این صورت است که با ورود به هر شاخه، جملات موجود را به صورت یک لیست مشاهده خواهید کرد و می‌توانید با انتخاب هرکدام، ترجمه‌ی آن را در بالای صفحه مشاهده کنید. همانطور که گفته شد در صورت نصب بودن پکیج‌های صوتی، علاوه بر نمایش ترجمه در بالای صفحه می‌توانید صوت آن را نیز بشنوید.

"مترجم صوتی سفری" به صورت یونیورسال منتشر شده است و می‌توانید از آن در رایانه‌های مجهز به ویندوز 10 خود نیز استفاده کنید. ضمن آنکه برای اجرای آن در موبایل به ویندوزموبایل 10 نیاز خواهید داشت. برای دانلود می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نکات مثبت

  • پشتیبانی از مهم‌ترین زبان‌های دنیا
  • شاخه‌بندی جملات برای دسترسی آسان‌تر
  • جستجو بر اساس کلمه در بین جمله‌ها

نکات منفی

  • رابط کاربری نه چندان جذاب
  • کم بودن تعداد جملات فارسی موجود
  • ایراد داشتن برخی ترجمه‌ها از لحاظ دستوری

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات