آپدیت tvOS 9.2 برای اپل تی‌وی امروز در دسترس خواهد بود

دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
کنفرانس اپل در کوپرتینو لحظاتی پیش تمام و در آن به نکات مهمی اشاره شد. یکی از این نکات، ارائه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل مخصوص تلویزیون اپل با نام اپل تی‌وی است که با نام tvOS شناخته می‌شود. نسخه ۹.۲ این سیستم‌عامل امروز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

در طول کنفرانس امروز اپل، تیم کوک مدیر عامل اپل درباره موارد بسیاری صحبت کرد. یکی از این موارد، ارائه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم عامل تلویزیون اپل با نام tvOS است. امروز نسخه ۹.۲ این سیستم عامل در دسترس کابران قرار خواهد رفت. اپل در این نسخه، ویژگی‌های جدید و کاربردی همچون پشتیبانی از پوشه‌، دیکته، تصاویر زنده در کتابخانه تصاویر آی‌کلود و پشتیبانی از سیری در اپ‌ استور را به tvOS افزوده است.

علاوه بر این موارد، تیم کوک مدیرعامل اپل اعلام کرد که هم اکنون بیش از ۵۰۰۰ برنامه برای اپل تی‌وی در دسترس است. او به برنامه‌های شاخصی همچون BrainPOP ،GrubHub ،HBO Now و یک برنامه مخصوص تمرین برای اپل تی‌وی اشاره کرد. شاید مهم‌ترین و جذاب‌ترین قسمت این آپدیت، پشتیبانی از دیکته است. اگرچه کنترل اپل تی‌وی بسیار زیبا و دوست داشتنی است، اما در برای تایپ کردن مناسب نیست و حدس می‌زنیم که اپل قصد دارد به آرامی آن را حذف کند. با دریافت این آپدیت، می‌توانید کلمات را به اپل تی‌وی خود بگویید، و او هم آن‌ها را تایپ کند! اما مهم‌ترین استفاده از این ویژگی برای وارد کردن نام کاربری و رمز عبورها است. تیم کوک در مورد این ویژگی گفت: «بدون شک عاشق آن خواهید شد!»

اپل تی‌وی

دیگر تکنولوژی صوت محور اپل یعنی سیری هم آپدیتی بر روی اپل تی‌وی دریافت کرد. از این پس، هنگام استفاده از استور در اپل‌ تی‌وی نیز می‌توان سیری را فرا خوانده و دستوراتی به او داد. این قدم خیلی بزرگ و مهمی نیست، اما ممکن است برای خیلی از کاربران اپل تی‌وی مهم باشد که بتوانند با استفاده از سیری، به جستجو در اپ استور بپردازند.

پشتیبانی از پوشه‌ها نیز سومین تغییر مهم ایجاد شده در نسخه جدید سیستم عامل تلویزیون محور اپل است. با وجود این ویژگی، می‌توانید پوشه‌ها را در اپل تی‌وی خود همانند آیفون خود مدیریت کنید. حالا می‌توانید برنامه های مورد نظر خود را در پوشه‌های دلخواه خود قرار دهید. در نسخه‌های اولیه‌ی این سیستم عامل، نیاز به پوشه‌ها اصلا احساس نمی‌شد، چرا که تنها چند برنامه ی محدود برای اپل تی‌وی وجود داشتند، اما حالا با وجود ۵۰۰۰ برنامه، وجود پوشه ضروری است.

علاوه بر این تغییرات مهم، حالا آی‌کلود هم از تصاویر زنده (Live Photos) پشتیبانی می‌کند. امروز این آپدیت در اختیار تمامی کاربران اپل تی‌وی در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات