اندروید 7 به احتمال زیاد دارای قابلیت تغییر اندازه پنجره‌ها خواهد بود

دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید ان یا اندروید 7، در حال آزمایش شدن توسط توسعه‌دهندگان است. در کنار عرضه‌ی نسخه‌ی آزمایشی، گوگل مستنداتی را نیز در مورد آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوبش منتشر شده است. در قسمت‌هایی از این مستندات، اطلاعاتی در مورد قابلیت‌های مولتی‌ تسکینگ و قابلیت باز کردن چند پنجره در کنار هم و تغییر اندازه‌ی آنها ذکر شده است.
تبلیغات

قابلیی مولتی‌ تسکینگ یا به عبارتی باز کردن چند پنجره در کنار یکدیگر، بخشی است که هنوز اندروید نتوانسته در آن بر رقبایش پیروز شود. سیستم‌عامل‌های کامپیوترهای شخصی و لپتاپ‌ها مانند ویندوز و مک و لینوکس و غیره، به راحتی قابلیت باز کردن چند برنامه در کنار یکدیگر را به همراه گزینه‌ی تغییر اندازه به کاربر می‌دهند. حال گوگل در آخرین نسخه از اندروید یعنی اندروید ان، قابلیت مولتی‌ تسکینگ را به سیستم‌عاملش اضافه و بعلاوه عنوان کرده‌است که قابلیت تغییر اندازه و جابجایی پنجره‌ها نیز می‌تواند به این نسخه اضافه شود.

در مستندات منتشر شده در کنار نسخه‌ی آزمایشی اندروید ان، گوگل به نکاتی در مورد قابلیت پنجره‌های آزاد که قابلیت جابجایی و تغییر اندازه دارند اشاره کرده است. در این مستندات داریم:

تولیدکنندگان دستگاه‌های بزرگ اندرویدی می‌توانند قابلیت freeform را در سیستم‌عامل فعال کنند. بدین ترتیب کاربران در کنار قابلیت تقسیم صفحه برای چند اپلیکیشن، می‌توانند پنجره‌های اپلیکیشن‌ها را تغییر اندازه دهند و یا آنها را در صفحه جابجا کنند.

طبق اطلاعات منتشر شده می‌توان به این نکته امیدوار بود که گوگل در حال توسعه‌ی این قابلیت برای نسخه‌ی نهایی اندروید N است و ممکن است در بروزرسانی‌های آتی که برای نسخه‌ی آزمایشی ارائه می‌شود، این قابلیت وجود داشته باشد.

هنوز سوالات زیادی در مورد قابلیت تغییر اندازه‌ی پنجره‌ها و جابجایی آنها در ذهن کاربران وجود دارد. به طور مثال مشخص نیست که ایا حالت این پنجره‌ها مانند سیستم‌عامل Remix OS (تصویر بالا) خواهد بود؟ و یا این که منظور از تولیدکنندگان بزرگ تولیدکنندگان چه دستگاه‌هایی است؟ یعنی دستگاه کاربران باید در چه اندازه‌ای باشد تا بتواند از این قابلیت استفاده کند؟ فبلت؟ تبلت؟ یا حتی دستگاه‌های بزرگ‌تر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات