سیستم خنک کننده گلکسی اس 7 برای بهبود عملکرد در حوزه واقعیت مجازی توسعه یافته است

یک‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با گذر روزها می‌توان بیش از پیش پررنگ شدن حضور فناوری‌های نوین نظیر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در محصولات ارائه شده به بازار دید. شنیده‌ها حکایت از این دارد که سیستم خنک کننده‌ی جدید گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج به با هدف بهبود عملکرد در زمان استفاده به عنوان یک گجت واقعیت مجازی، توسعه یافته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با گذشت روزها اثر فناوری‌های نوینی نظیر واقعیت مجازی در گجت‌های عرضه به بازار نمایان‌تر می‌شود. سامسونگ از سال ۲۰۱۵ میلادی به همراه گوشی‌های هوشمند جدید خود، هدست واقعیت مجازی گیر وی آر را نیز روانه‌ی بازار می‌کند، حال آنکه این حوزه در سال جاری میلادی باعث شده تا این کمپانی تغییراتی را نیز در گوشی هوشمند جدیدش ایجاد کند. همانطور که به خاطر دارید، سامسونگ در گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج خود سیستم خنک کننده‌ی جدیدی را به کار گرفته است. این سیستم خنک کننده از وجود لوله‌های خنک کننده بهره می‌برد که مایع درون آن در صورت تولید گرما بخار شده و گرمای تولید شده را کاهش می‌دهد، حال آنکه در حالت عادی این ماده بصورت مایع درون لوله‌ها روان است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط جاستین دنیسون، سیستم خنک کننده‌ی جدید سامسونگ برای بهبود عملکرد این گوشی در زمان انجام بازی‌ها و بکارگیری در حالت واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گرفته است.

به طور حتم شما نیز در زمان انجام بازی‌ها شاهد گرم شدن گوشی خود بوده‌اید، سامسونگ در طراحی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج بر آن شده تا با بهره‌گیری از سیستم خنک کننده‌ی جدید، این مشکل را به حداقل ممکن کاهش دهد. استفاده از گوشی‌های هوشمند پیشین سامسونگ نظیر گلکسی نوت ۵ به همراه گیر وی آر برای انجام بازی‌های واقعیت مجازی، بعضا به اندازه‌ای باعث گرم شدن گوشی می‌شود که معمولا پس از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیامی مبنی بر خاموش کردن گوشی به منظور کاهش دما روی نمایشگر پدیدار می‌شود.

به طور حتم میزان خنک بودن پردازنده‌ی گوشی هوشمند تاثیر بسیار زیادی در عملکرد این ماژول دارد. هر اندازه که پردازنده‌ی مرکزی گوشی هوشمند خنک شود، به همان میزان عملکرد آن نیز بهبود پیدا می‌کند. بهبود عملکرد پردازنده به معنای این است که کاربران می‌توانند از گوشی‌های هوشمند خود در زمان طولانی‌تری برای پرداختن به محتوای واقعیت مجازی استفاده کنند که همین موضوع رضایت کاربران را به همراه خواهد داشت.

کوالکام سعی کرده تا پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ را در بهترین حالت ممکن برای جلوگیری از گرم شدن بهینه کند. البته بکارگیری این سیستم توسط سامسونگ شائبه‌هایی را در مورد احتمال عمکلرد ضعیف اسنپدراگون مطرح کرده بود که حال کره‌ای‌ها دلیل استفاده از این سیستم را بهبود عملکرد گوشی در زمان بکارگیری به همراه هدست واقعیت مجازی گیر وی آر می‌خوانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات