سایون و ادغام با تویوتا؛ با نام جدید خودروهای سایون آشنا شوید

یک‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سایون، یکی از برند‌های زیرشاخه‌ی تویوتا، به تازگی منحل شد و غول خودروسازی ژاپن تصمیم به ادامه‌ی تولید خودرو‌های این برند، تحت نام تویوتا کرده است. برای اطلاع از نام‌گذاری خودرو‌های جدید تویوتا، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خبر‌های مربوط به حذف برند سایون اخیرا بسیار حاشیه ساز شده بود. اما اعلام شده که سه مدل از چهار مدل این برند(یعنی همه به جز مدل tC کوپه) همچنان و برای مدل‌های سال ۲۰۱۷ به تولید خواهند رسید. طرفداران سایون به خصوص مدل‌های iM و iA حالا می توانند مطمئن باشند که تویوتا با بهره‌گیری از دو محصول بنام خود یعنی کرولا و یاریس، همچنان خودروهای سایون را عرضه خواهد کرد. در حقیقت مدل iM از این پس با نام کرولا iM و مدل iA با نام یاریس iA عرضه خواهند شد. 

سایون

این نامگذاری جدید بسیار جالب است، چراکه در حقیقت iM در زیر پوسته ی خود کاملا با تویوتا کرولا هاچ‌بک یکسان است. البته این قضیه در مورد iA کمی پیچیده‌تر است، چرا که iA یک خودروی ساخته شده بر‌ اساس مزدا ۲ است که هیچ ارتباطی با هاچ‌بک کوچک تویوتا یعنی یاریس ندارد، منتهی از آنجایی که یاریس iA سدان در کلاس مشترکی با یاریس قرار می‌گیرد از این نام بهره خواهد برد.

به جز تغییرات در نام خودروها، کرولا iM و یاریس iA از هر لحاظ با نمونه‌های سایون یکسان خواهند بود. کرولا iM از پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد که امکان انتخاب جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی و یا خودکار CVT برای آن وجود دارد. یاریس iA نیز از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری بهره‌مند است که می‌تواند به یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی و یا شش سرعته‌ی خودکار متصل شود. مدل دیگر سایون یعنی مدل FR-S (همان تویوتا GT86) هم به برند تویوتا انتقال یافته و با نام تویوتا 86 به فروش خواهد رفت.   

سایون fr-s
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات