مشارکت اپل در جست و جوی هواپیمای گمشده خطوط هوایی مالزی

چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
یکی از وکلای اپل ادعا کرده که کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۱۴ و در پی ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی، mh370، به مسئولین این شرکت برای عملیات جست‌و‌جو کمک کرده‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

نمایندگان مجلس آمریکا یکی از وکلای اپل را برای ادای توضیحات در مورد نقش این شرکت در شرایط اضطراری احضار کرده بودند. نمایندگان مجلس با طرح یک سناریوی فرضی نظر اپل را در آن مورد خواستار شدند؛ رمز گشایی یک آیفون برای مهار انفجار یک بمب اتم سناریوی مطروح نمایندگان بود.

سوول، Sewell، مشاور حقوقی اپل در این مورد ادعا کرده که این شرکت برای شرایط مختلف راهکارهای گوناگونی را طرح‌ریزی کرده است. وی کمک apple در عملیات جست‌و‌جوی هواپیمای گمشده‌ی خطوط هواپیمایی مالزی معروف به پرواز ۳۷۰ را مثال زده و بیان می‌کند:  

در فاصله‌ی یک ساعت بعد از اعلام مفقود شدن هواپیما توسط مسئولین شرکت مالزی، اپراتورهای اپل با همراهی شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان، شرکت هواپیمایی و FBI به دنبال نشانه‌های هواپیمای گمشده بودند. ما می‌خواستیم با استفاده از گوشی‌های آیفون، منطقه‌ی جغرافیایی هواپیما را تشخیص دهیم.

اپل در هفته‌های گذشته به خاطر مقاومت در برابر درخواست FBI برای ایجاد روزنه‌ی امنیتی در گوشی‌های آیفون به جهت دسترسی به اطلاعات مجرمین، در صدر اخبار قرار داشت. دادگاهی در ایالات متحده به درخواست FBI حکم به همکاری اپل در دسترسی به اطلاعات مجرمین حادثه‌ی سن برناردینوی کالیفرنیا داده بود. با این حال کوپرتینویی‌ها در برابر این حکم مقاومت زیادی از خود نشان دادند که با همراهی شرکت‌های مطرح دنیای فناوری همراه شد. خبر همکاری اپل برای پیدا کردن نشانه‌ای از هواپیمای گمشده‌ی مالزی می‌تواند نشانه‌ای مثبت برای راهکار‌های امنیتی این شرکت جهت کمک به جان انسان‌ها باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات