گوگل: App Drawer از سیستم عامل اندروید حذف نخواهد شد

چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
گوگل طی بیانیه‌ای شایعات اخیر در خصوص حذف شدن App Drawer (منوی اپلیکیشن‌ها) از نسخه‌‌ی جدید اندروید موسوم به Android N را به صورت غیر مستقیم تکذیب کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 کنگره‌ی جهانی موبایل در سال ۲۰۱۶ پایان یافته است؛ همانطور که در هفته‌‌ی اخیر خبرهای MWC 2016 را در زومیت مطالعه کردید، در این دوره نیز همانند سال‌های گذشته شاهد معرفی محصولات و فناوری‌های جالب توجهی بودیم. اما در این بین سه کمپانی سامسونگ، شیائومی و ال‌جی با معرفی پرچمداران خود، توجه همگان را به خود جلب کردند. اما پس از این نمایشگاه به جز چند رویداد جداگانه (مانند رویداد اچ‌تی‌سی برای معرفی وان ام ۱۰) و کنفرانس توسعه‌دهندگان Google  I/O تا ماه سپتامبر و نمایشگاه IFA برلین، شاهد برگزاری رویداد بزرگ دیگری نخواهیم بود.

انتظار می‌رود که گوگل مطابق معمول در این دوره از کنفرانس توسعه‌‌دهندگان نیز نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید را که در حال حاضر از آن با عنوان Android N یاد می‌شود، معرفی کند. اگرچه کماکان از نامی که گوگل برای نسخه‌ی ۷ از سیستم‌عامل خود در نظر گرفته، اطلاعی نداریم، اما با این حال پیش‌بینی‌هایی در این خصوص صورت گرفته است. در هر صورت چه نام نسخه‌ی جدید این سیستم عامل Android Nutella باشد و چه Android Nougat، ویدیوی تبلیغاتی اخیر گوگل مپ، باعث به وجود آمدن نگرانی‌های زیادی در خصوص رابط کاربری نسخه‌ی ۷ اندروید شده است. شایعات اخیر حاکی از آن هستند که گوگل قصد دارد تا منوی اپلیکیشن‌ها را در نسخه‌ی جدید اندروید حذف کند و ویدیوی تبلیغاتی یاد شده نیز احتمال حقیقت داشتن این شایعات را تقویت می‌کند.

اما خوشبختانه گوگل طی بیانیه‌ی رسمی خود به این موضوع اشاره کرده است که رابط کاربری به نمایش گذاشته شده در این ویدیو اختلاف زیادی با نمونه‌ی اصلی داشته و به هیچ‌وجه نشانگر تغییرات احتمالی آن در آینده نیست. به‌نظر می‌رسد که گوگل از این طریق شایعه‌ی حذف شدن منوی اپلیکیشن‌ها را تکذیب کرده است؛ چرا که اساسا حذف این منو، اقدامی عجیب و غیرمنطقی از جانب این شرکت محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌های چینی در رابط کاربری تلفن‌های اندرویدی خود از App Drawer استفاده نمی‌کنند و به جای آن ترجیح می‌دهند تا اپلیکیش‌ها همانند سیستم‌عامل iOS اپل، در صفحه‌ی اصلی تلفن قرار گیرند.

در هر صورت Android N نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید خواهد بود، اما به احتمال زیاد شاهد تغییرات محسوسی در رابط کاربری این سیستم‌عامل نخواهیم بود. انتظار می‌رود که Android N نیز همانند مارشمالو صرفا نسخه‌ای بهبودیافته از اندروید آبنبات چوبی باشد. با این حال هنوز هم نمی‌توان هیچ‌کدام از این احتمالات را با قطعیت تایید کرد؛ بنابراین ناچار به منتظر ماندن تا زمان برگزاری کنفرانس Google I/O خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات