آپولو ابرخودروی ۹۸۶ اسب بخاری خود را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
شرکت گامپرت که با نام آپولو احیا شده است در نمایشگاه خوردوی ژنو، محصول جدید خود با نام Arrow را معرفی کرده است. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

شرکت گامپرت زمانی سازنده‌ی سریع‌ترین خودروی جاده‌ای در دنیا بود. این خودرو آپولو اسپرت نام داشت و در سال ۲۰۰۹ لقب سریع‌ترین خودروی جهان را به نام خود ثبت کرده بود. با این حال خودروهای این شرکت به هیچ عنوان نتوانستند فروش خوبی بدست آورند و باعث شدند تا گامپرت در سال ۲۰۱۲ اعلام ورشکستگی کند.

خوشبختانه گروهی از سرمایه‌گذاران به گامپرت اعتماد کرده و برند آن را با نام آپولو بار دیگر احیا کردند. آپولو در نمایشگاه خودروی ژنو نیز حاضر بود و مدل جدیدی از خودروهای خود را با نام Arrow معرفی کرد. آپولو همچنین نسخه‌ی بهبود یافته‌ی Gumpert Apollo را نیز با نام Apollo N با خود به ژنو آورده است.

البته ستاره‌ی درخشان آپولو خودروی Arrow است. خودروی موتور وسط ۴ لیتری و ۸ سیلندر به همراه دو توربوشارژر که توانایی تولید ۹۸۶ اسب بخار نیرو و ۷۳۷ پوند فوت گشتاور را دارد. این خودرو دارای جعبه‌دنده‌ی ۷ دنده‌ی سکوئنشیال است که توان پیشرانه را به محور عقب منتقل می‌کند.

شاسی Arrow از فلز کرومومولیبدنیوم است که از ترکیب فایبر کربن و کولار تشکیل شده و بدنه‌ی خودرو نیز ترکیبی از آلومینیوم و فایبر کربن است.

وزن Arrow کمتر از ۱۳۶۰ کیلوگرم است. به لطف وزن پایین و پیشرانه‌ی قدرتمند، این خودرو می‌تواند در ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. آپولو مدعی است Arrow برای رسیدن به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۸.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. نهایت سرعت این خودرو نیز ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

توسعه‌ی سوپراسپرت جدید آپولو در جریان است و این شرکت امیدوار است تا آخر سال میلادی جاری Arrow را روانه‌ی بازار کند.

Apollo Arrow

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات