گوشی می 5 شیائومی امتیار 179،566 را در انتوتو ثبت کرد

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هنوز مدت زمان زیادی از معرفی پرچمدار شیائومی نگذشته که گوشی می ۵ توانسته به خوبی نظر کارشناسان و کاربران را به خود جلب کند. این گوشی قدرتمند در سه نسخه عرضه شده که بهترین مدل آن توانسته در بنچمارک آنتوتو، امتیاز خارق‌العاده‌ای را به نام خود ثبت کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شیائومی حدود ۱۹ ماه روی پرچمدار جدید خود کار کرده تا گوشی Mi 5 محصولی در خور توجه باشد. این گوشی به یک نمایشگر ۵.۱۵ اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ مجهز شده است.

این گوشی در سه مدل ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی معرفی شده که دو نسخه‌ی اول به سه گیگابایت رم و نسخه‌ی اختصاصی ۱۲۸ گیگابایتی آن به ۴ گیگابابت رم مجهز شده است. می ۵ شیائومی از سنسور دوربین ۱۶ مگاپیکسلی IMX298 سونی با فناوری PDAF برای فوکوس سریع و دوربین جلوی ۴ مگاپیکسل بهره می‌برد. شیائومی برای پرچمدار خود از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از فناوری کوئیک‌شارژ ۳.۰ استفاده کرده است. ضمن اینکه گوشی می ۵ از سنسور اثر انگشت یکپارچه‌شده با دکمه هوم نیز بهره می‌برد و به NFC و VoLTE مجهز شده است. نسخه‌ی گران‌قیمت می ۵ با بدنه‌ی سرامیکی و تنها در رنگ مشکی به فروش می‌رسد.

اما تمامی مقدمات بالا برای این بود که بگوییم قو‌ی‌ترین مدل می ۵ شیائومی توانسته امتیاز خارق‌العاده‌ی ۱۷۹ُ/۵۶۶ را در بنچمارک آنتوتو به نام خود ثبت کند.

شیائومی از نظر نرم‌افزاری حالت Reading Mode را با عملکردی مشابه Night Shift اپل به رابط کاربری خود اضافه کرده و برای کاهش خطای دید چراغ آبی را از نمایشگر حذف کرده است. حالت Night Display رابط کاربری MIUI باعث شده تا کاربران هنگام غروب و شب از نمایشگر گوشی خود لذت بیشتری ببرند.

بسیاری از کاربران آمریکایی تمایل دارند تا می ۵ شیائومی را در بازارهای این کشور ببینند. با این وجود در سال جاری بعید است این اتفاق رخ دهد. ماه ژوئن سال گذشته میلادی هوگو بارا دلایل عدم عرضه‌ی پرچمداران شیائومی در بازار آمریکا را تشریح کرد. بارا گفته بود که بسیاری از خریداران آمریکایی علاقه دارند تا گوشی‌های خود را از اپراتورهای این کشور تهیه کنند و شیائومی تمایل دارد محصولات خود را به صورت آنلاک و با قیمت واقعی به فروش برساند.

بارا همچنین اعلام کرده آماده‌سازی دپارتمان خدمات پس از فروش مشتریان در بازار آمریکا کمی زمان نیاز دارد. وی در پایان اشاره کرده بود که خریداران گوشی‌های هوشمند در آمریکا خیلی به خرید گوشی‌های ارزان‌قیمت تمایل ندارند و می ۵ تنها به دلیل قیمت کمتر خود نسبت به رقبا نمی‌تواند وارد بازار این کشور شود. با این همه به نظر می‌رسد این شرکت چینی قصد دارد تا بازار خود را گسترش دهد و حتی وارد ایران نیز بشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات