پشتیبانی از افزونه‌ها و قابلیت سنجاق کردن تب‌ها به مایکروسافت اج اضافه شد

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت سال گذشته به همراه سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ از مرورگر جدید مایکروسافت اج (Microsoft Edge) رونمایی کرد تا جایگزین مناسبی برای اینترنت اکسپلورر شود. امروز این کمپانی نسخه‌‌ی جدیدی از مرورگر خود را با پشتیبانی از افزونه‌ها و سنجاق کردن تب‌ها منتشر کرده است.
تبلیغات

کاربران ویندوز اینسادر می‌توانند نسخه‌ی جدید مروگر اج را بر روی سیستم‌عامل خود نصب کنند که در آن قابلیت اضافه کردن افزونه‌ها وجود دارد و علاوه بر آن کاربر می‌تواند تب‌های مورد نظر خود را سنجاق یا پین کنند. پشتیبانی از افزونه‌ها اولین بار در کنفرانس BUILD 2015 رونمایی شد اما تا به امروز در اختیار کاربران قرار نگرفته بود.

در حال حاضر تنها سه افزونه برای مرورگر اج وجود دارد اما انتظار می‌رود با معرفی این قابلیت، توسعه دهندگان بسیاری برای ارائه‌ی افزونه‌های خود برای مرورگر اج اقدام کنند. مایکروسافت رسما تایید کرده که افزونه‌های محبوبی همچون AdBlock, AdBlock Plus, Amazon, LastPass و Evernote به زودی برای مرورگر اج ارائه می‌شوند.

مایکروسافت افزونه‌ها را به فروشگاه ویندوز اضافه خواهد کرد تا کاربران به راحتی بتوانند آن‌ها را پیدا کرده و بر روی مرورگر خود نصب کنند.

مرورگر اج پین کردن

قابلیت جدید دیگری که در نسخه‌ی ایسنادر از مرورگر اج اضافه شده، امکان پین کردن یا سنجاق کردن تب‌ها است که از سال‌ها پیش در مرورگرهای رقیب اج وجود دارد. برای سنجاق کردن تب‌ها، کافی است که روی تب مورد نظر کلیک سمت راست ماوس را فشار داده و سپس Pin Tab را انتخاب کنید.

در نسخه‌ی جدید از مرورگر Microsoft Edge گزینه‌ی Past and Go نیز به منوی کلیک راست اضافه شده است تا کاربر بتواند با یک کلیک وارد آدرسی که انتخاب کرده شود و آن را در تب جداگانه‌ای مشاهده کند.

نسخه‌ی جدید مرورگر اج چند هفته‌ی دیگر و پس از آزمایش‌هایی که کاربران ویندوز اینسادر انجام می‌دهند برای عموم کاربران ویندوز ارائه شده و از طریق بروز رسانی خود سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، نصب می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات