سرویس نقشه Here دهم فروردین از استور ویندوز 10 حذف خواهد شد

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
سرویس نقشه نوکیا با نام Here، تا یکی دو سال گذشته یکی از بهترین و پرکاربردترین سرویس‌های ناوبری و مکان یابی بود، اما با سقوط نوکیا و خارج شدنش از عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند، Here نیز رفته رفته مغلوب سرویس‌های نقشه‌‌ی گوگل و اپل شد. حال گفته می شود که اپلیکیشن این سرویس روز دهم فروردین از استور ویندوز ۱۰ خارج خواهد شد.
تبلیغات

روزگاری، سرویس نقشه‌ی عالی و کاربردی Here، یکی از بزرگترین مزیت‌های داشتن گوشی‌های نوکیا بود، اما از آن روزها خیلی می‌گذرد و حالا دیگر با وجود سرویس‌های نقشه‌ی اپل و گوگل، کسی به استفاده از Here فکر نمی‌کند. بخش نقشه نوکیا در ازای دریافت مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار به یک کمپانی خودروساز آلمانی فروخته شده است. احتمالا این شرکت خودروساز قصد دارد وارد عرصه خودروهای بدون راننده شده و از این سرویس برای مسیریابی خودروهایش استفاده کند.

گرچه پایه و اساس نقشه‌های ویندوز بر اساس نقشه Here نوکیا است، اما Here اعلام کرده است که اپلیکیشن نقشه خود را روز دهم فروردین ۹۵ از استور ویندوز ۱۰ مایکروسافت خارج خواهد کرد. توسعه نرم افزاری نسخه ویندوز ۸ این اپ نیز تنها منحصر به رفع باگ‌ خواهد بود و دیگر آپدیتی برای آن منتشر نخواهد شد. همان طور که می‌دانید، نقشه‌های آنلاین باید همواره در حال بروزرسانی اطلاعات خود باشند. بدون ارائه آپدیت، اطلاعات روی این نقشه‌ها خیلی زود قدیمی شده و غیر قابل استفاده می‌شوند. بنابراین کاربران ویندوز ۸ نیز نباید خود را از این تصمیم Here در امان بدانند. کسانی که در سیستم‌عامل ویندوز به دنبال نقشه راه‌ها و استفاده از قابلیت‌های مسیریابی هستند، می‌توانند از سرویس نقشه پیش‌فرض موجود بر روی خود ویندوز استفاده کنند. این نقشه‌ها کیفیت بالایی دارند، چرا که با الهام گرفتن از سرویس نقشه Here توسعه داده شده‌ و شباهت بسیاری با آن دارند.

Here maps

استفاده از Here در کنار ویندوز ۱۰ موبایل نیز تنها تا ۳۰ ژوئن امکان پذیر خواهد بود و برای بازگرداندن این اپ به ویندوز ۱۰، زحمت بسیار زیادی لازم است، یعنی باید آن را از ابتدا طراحی و پیاده سازی کرد! با حذف سرویس نقشه Here، کاربران ویندوز ۱۰ موبایل چیزی را از دست نخواهند داد، چرا که سرویس نقشه موجود بر روی ویندوز ۱۰ موبایل، تقریبا تفاوتی با Here ندارد.

در مورد این که سرویس نقشه مایکروسافت در آینده چه تغییراتی کرده و به کجا خواهد رسید، کاربری با نام Dave_MSFT که خود را یکی از اعضای تیم توسعه نقشه مایکروسافت معرفی کرده است، پستی در وبسایت Reddit منتشر کرده و اطلاعاتی داده است. او گفته است که آپدیتی برای نسخه توسعه‌ دهندگان نقشه مایکروسافت منتشر خواهد شد که در آن گزینه‌های بیشتری برای فلش مشخص کننده مکان در نظر گرفته شده و حالت رانندگی(Drive Mode) نیز بهبود یافته است. همچنین توانایی‌های این نقشه برای جستجو در طول مسیر نیز بسیار پیشرفت کرده است. پست او به شرح زیر است:

«ما به زودی آپدیتی برای بیلد مخصوص توسعه دهندگان منتشر می‌کنیم که شامل بهبودهایی در حالت رانندگی است. ما همچنین در این آپدیت جدید سعی بر اعمال بهترین بازخوردهایی که از شما کاربران دریافت کرده‌ایم داشته‌ایم. رابط کاربری بهتر برای رانندگی، بخشی از این آپدیت اساسی است. ما گزینه‌های اطراف فلش مربوط به علامتگذاری مکان(قطب نما) را بهبود بخشیده‌ایم. توانایی جستجو در طول مسیر نیز یکی از نظرات بسیار خوبی است که من به زودی آن را به تیم پیشنهاد خواهم داد. من همچنان تمامی بازخوردهای شما را به تیم نقشه منعکس خواهم کرد.»

آیا تاکنون از سرویس نقشه Here استفاده کرده‌اید؟ نظر شما در مورد این اپلیکیشن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات