زوم‌اَپ: تزئین لایو صورت با ماسک های فوق العاده در MSQRD

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
مطالعه 4 دقیقه
MSQRD یکی از جدیدترین اپلیکیشن‌های ساخته شده برای آی او اس و اندروید است که این روزها به طور چشمگیری مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

دنیای اپلیکیشن‌های موبایل این روز‌ها به طرز چشمگیری پیشرفت کرده‌اند و به نوعی به یک تریبون بزرگ برای توسعه دهندگان تبدیل شده‌اند به طوری که هر چند ماه یک بار، یک اپلیکیشن به صورت فوق العاده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد به طوری که هر کاربری حتی اگر از آن استفاده نکرده باشد نیز قطعا نام آن را شنیده است. چندی پیش Dubsmash، بعد از آن Musical.ly و حالا اپلیکیشن دیگری با نام MSQRD گوی را از مابقی رقیبان ربوده و محبوب‌ترین اپلیکیشن این روزها تبدیل شده است به طوری که کافی است سری به بخش جستجوی اپلیکیشن‌ها در اندروید و آی او اس بزنید تا مشاهده کنید که MSQRD به عنوان یکی از 10 اپلیکیشن برتر جستجو شده ثبت شده است. اما اجازه دهید ابتدا مشخص کنیم که MSQRD چیست و با نصب آن چه چیزی را در اختیار خواهید داشت. این برنامه که برای کارکرد به دوربین جلوی دستگاه وابسته است تصویر شما را به صورت سلفی روی صفحه‌ی موبایل نمایش می‌دهد با این تفاوت که صورت شما را با ماسک‌های موجود در دیتابیس خود تزئین می‌کند. شما بعد از مشاهده‌ی نتیجه‌ی خروجی می‌توانید اقدام به ضبط فیلم یا ثبت عکس از نتیجه‌ی به دست آمده توسط ماسک‌ها کنید و آن را در شبکه‌های مختلف به اشتراک بگذارید. احتمالا پیش از این اپلیکیشن‌هایی که صورت شما را تبدیل به زامبی می‌کردند را مشاهده کرده‌اید اما انصافا باید MSQRD را ده‌ها سر و گردن بالاتر از اپلیکیشن‌های مشابه دانست چرا که علاوه بر آنکه ده‌ها ماسک بی‌نظیر و طبیعی را برای شما مهیا کرده، از شبیه سازی و هوش مصنوعی بسیار قوی‌تری نیز برخوردار است به طوری که قطعا در تجربه‌ی اول، از کیفیت ماسک‌ها و همچنین هماهنگی دقیق آن‌ها با حرکات صورت و لب خود متعجب خواهید شد.

البته نکته‌ی قابل توجهی که در این بین وجود دارد تفاوت فاحش نسخه‌ی اندرویدی و آی او اس این برنامه است. درواقع نسخه‌ی اندرویدی MSQRD با وجود آنکه به طور رسمی و از طرف سازندگان اصلی منتشر شده است، در مقابل نسخه‌ی آی او اس این برنامه حرفی برای گفتن ندارد. در واقع اگر بخواهیم مسئله را بازتر کنیم باید MSQRD را به دو نسخه‌ی ساده و حرفه‌ای تبدیل کنیم که در نسخه‌ی حرفه‌ای یعنی نسخه‌ی آیفون آن، علاوه بر ماسک‌های ساده، شاهد ماسک‌های انیمیشنی و متحرک نیز هستیم که جذابیت کار با برنامه را چندین برابر کرده‌اند. تفاوت ماسک‌های متحرک با ماسک‌های ساده‌ی موجود در اندروید عکس العمل نشان دادن آن‌ها به حرکت‌های شماست. برای مثال در یکی از این ماسک‌ها اگر حالت صورت خود را به صورت گریه کردن تبدیل کنید، از چشم‌های شما اشک‌هایی بزرگ و فانتزی جاری می‌شود که تماشای آن قطعا امری سرگرم کننده و لذت بخش خواهد بود. البته کاربران اندرویدی نباید به طور کامل ناامید باشند چرا که نسخه‌ی منتشر شده برای این پلت‌فرم BETA نام گذاری شده است و احتمال آنکه در نسخه‌ی اصلی، مابقی ماسک‌ها نیز به برنامه اضافه شود کم نیست.

نکته‌ی بسیار جالبی که بعد از استفاده از این برنامه به آن پی خواهید برد استفاده از چهره‌ی افراد مشهور در ماسک‌ها است به طوری که می‌توانید Leonardo DiCaprio یا Robert Downey (بازیگر IronMan) را نیز در میان ماسک‌ها مشاهده کنید و با انتخاب آن‌ها، صورت خود را با شباهت بسیار زیادی به این افراد مشاهده کنید. حالتی نیز وجود دارد با عنوان FaceSwap (فعلا تنها در نسخه‌ی آی او اس) که اقدام به تعویض صورت شما با فرد دومی که در تصویر قرار دارد خواهد کرد که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید چرا که نتایج بسیار جالبی را مشاهده خواهید کرد. این برنامه به صورت رایگان و پرداخت درون برنامه برای ماسک‌های بیشتر منتشر شده است که برای دریافت می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

نکات مثبت :

  • کیفیت و تنوع بالای ماسک‌ها به همراه سازگاری دقیق با چهره‌ها
  • امکان ثبت عکس و فیلم از تصویر خروجی
  • امکان ذخیره‌ی آفلاین ویدئوهای تهیه شده

نکات منفی :

  • عدم وجود ماسک‌های کامل و کافی برای نسخه‌ی اندرویدی
  • عدم اجرا در اندروید پایین‌تر از 4.3
  • وجود باگ در نسخه‌ی اندرویدی و سیاه ماندن صفحه در برخی گوشی‌ها

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات