بروزرسانی بعدی ویندوز حاوی افزونه ها برای مرورگر اج است

سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
یکی از ویژگی‌هایی که بسیاری از کاربران ویندوز ۱۰ انتظار آن را می‌کشند، اضافه شدن افزونه‌ها به مرورگر مایکروسافت اج این سیستم‌عامل است. ظاهرا بروزرسانی جدیدی حاوی این قابلیت به زودی منتشر خواهد شد.
تبلیغات

مایکروسافت از اوایل سال ۲۰۱۵ گفته بود که در تلاش است هر چه زودتر افزونه‌ها را به مرورگر جدید خود بیاورد تا کاربران در هنگام وبگردی بتوانند از افزونه‌ها نیز مانند باقی مرورگر‌های معروف استفاده کنند.

در بروزرسانی Windows 10 Redstone افزونه‌ها برای مرورگر مایکروسافت اج جای گرفته‌اند. به گزارش MSPowersuer افزونه‌های اج شبیه به حالت پیش‌نمایش اولیه‌ای خواهند بود که مایکروسافت در صفحه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان خود نیز قرار داده است. از اولین افزونه‌های مایکروسافت اج در ویندوز ۱۰ می‌توان این موارد را نام برد:

۱. Microsoft Translator extension

افزونه‌ای که صفحه‌ای از زبان‌های خارجی با پشتیبانی از ۵۰ زبان مختلف را دریافت و ترجمه می‌کند. زمانی که شما از یک صفحه‌ای با زبان خارجی دیدن می‌کنید، آیکن ترجمه در آدرس بار جای می‌گیرد. با کلیک بر روی آیکن می‌توانید خیلی سریع ترجمه زبان دلخواه خود را مشاهده کنید.

۲. Reddit Enhancement Suite extension

افزونه‌ای حاوی تعدادی ماژول مناسب برای اینکه تجربه‌ی وبگردی ردیت خود را بهبود دهید.

۳. Mouse Gestures extension

افزونه‌ای برای مایکروسافت اج که به کاربران اجازه می‌دهد وظایف مرورگری خود را با یک کلیک راست انجام دهند و بعد با حرکات ماوس به وبگردی ادامه دهند. برای مثال، کلیک راست کنید و نگه دارید، سپس ماوس را به سمت پایین و راست حرکت دهید تا تب فعلی را ببندید، یا اینکه ماوس را از سمت راست به چپ حرکت دهید تا به صفحه قبلی بازگردید.

هر کدام از افزونه‌های جدید دکمه‌ی دریافت اختصاصی خود را دارند و هر کدام پس از نصب شدن دستورالعمل شیوه‌ی استفاده از آن را به شما نمایش می‌دهند. به زودی نصب افزونه‌ها از طریق استور ویندوز نیز قابل انجام خواهد بود.

نظر شما درباره‌ی دریافت افزونه‌های جدید در مرورگر مایکروسافت اج ویندوز ۱۰ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات