هزینه ساخت گلکسی اس 7 برای سامسونگ تنها 255 دلار است!

دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس 7 گوشی هوشمند پرچمداری است که در نمایشگاه MWC بارسلون معرفی شده و پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ در سال ۲۰۱۶ است. قیمت این گوشی در بازار ۶۴۹ تا ۶۹۹ دلار است؛ اما گفته می‌شود که ساخت این گوشی برای کمپانی سامسونگ تنها ۲۵۵ دلار هزینه در بر دارد.
تبلیغات

بر اساس تحلیلی از موسسه IHS، هزینه‌ی ساخت گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ برای کمپانی سامسونگ تنها ۲۵۵ دلار است؛ یعنی درست به اندازه هزینه‌ی ساخت گوشی گلکسی اس ۵ که دو سال پیش پرچمدار کمپانی کره‌ای بود. این در حالی است که قیمت رسمی این محصول در ایالات متحده حدود ۶۷۰ دلار است. موسسه IHS قبلا هم با کالبد شکافی گوشی‌های هوشمند، جزییات کاملی از قیمت قطعات به کار رفته در گوشی‌های رده بالایی همچون آیفون را منتشر کرده بود. گلکسی اس ۷ یک آپگرید کامل نسبت به گلکسی اس 6 است و گزارش اخیر هم می‌گوید که این واقعیت در بسیاری از قطعات به کار رفته در گلکسی اس ۷ کاملا مشهود است.

گران‌ترین قطعه به کار رفته در ساخت این پرچمدار، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام است که گفته می‌شود ارزشی بالغ بر ۶۲ دلار دارد. بنابراین تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ به تنهایی ۲۵ درصد از هزینه‌ی ساخت این گوشی را موجب شده است! گلکسی اس ۷ در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰ به بازار عرضه می‌شود. نسخه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ این گوشی تنها مختص به بازار ایالات متحده بوده و سایر کاربران در سراسر دنیا باید از  نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی ساخت سامسونگ یعنی اکسینوس ۸۸۹۰ استفاده کنند. تصویر زیر مربوط به گوشی گلکسی اس ۷ پس از کالبد شکافی است.

Galaxy S7

قطعه مهم دیگری که در گلکسی اس ۷ استفاده شده است، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن است که از فناوری Dual Pixel برای فوکوس فوق سریع خودکار بهره می‌برد. قیمت تخیمنی این دوربین ۱۳.۷ دلار است. این دوربین دارای پیکسل‌های بزرگ و منحصر به فرد و لنز گشاده‌تر نسبت به گلکسی اس ۶ با f1.7 است. به دلیل دارا بودن چنین دیافراگمی، جذب نور توسط سنسور در محیط‌های کم نور به بهترین وجه صورت گرفته و پیش‌‌بینی می‌شود توانایی این گوشی در عکاسی از سوژه در نور کم بسیار بالا باشد.

در رابطه با گزارش بالا باید به این نکته مهم توجه کرد که قیمت گفته شده تنها مربوط به قطعات سخت‌افزاری استفاده شده در این گوشی است و هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه و نیز هزینه‌های نرم‌افزاری این گوشی توسط موسسه IHS در نظر گرفته نشده است.نظر شما در مورد قیمت تمام شده و قیمت فروش این گوشی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات