برابوس نسخه‌ی تیونینگ شده‌ی SL63 ‌Coupe مرسدس بنز را با نام راکت ۹۰۰ در ژنو معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
برابوس یکی از شناخته شده‌ترین کمپانی‌های تیونینگ است که نام آن با نام ستاره‌ی درخشان ژرمن‌ها عجین شده است. این کمپانی در نمایشگاه خودروی ژنو نمونه‌ای از SL65 کوپه را به نمایش گذاشته که زیر تیغ جراحانش به غولی ۹۰۰ اسب بخاری تبدیل شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

برابوس از دیرباز علاقه‌ی وافری به تیونینگ خودروهای تولید شده توسط مرسدس بنز و مخصوصا نمونه‌های تقویت شده‌ی AMG داشته است. این کمپانی در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، ماحصل جراحی مرسدس بنز SL63 کوپه را به نمایش گذاشته است. این خودروی کوپه بصورت پیش‌فرض از وجود یک پیشرانه‌ی قدرتمند V12 با حجم ۶ لیتر بهره می‌برد که قادر است ۶۲۱ اسب بخار تولید کند. پیشرانه‌ی اصلی مورد استفاده در SL65 کوپه از وجود دو توربو شارژر بهره می‌برد.

متخصصان برابوس ابتدا به سراغ موتور بکار رفته در این خودرو رفته و پس از جدا کردن توربوشارژرهای تعبیه شده‌ی استاندارد آن، توربوشارژرهای اختصاصی طراحی شده توسط متخصصان برابوس را روی آن تعبیه کرده‌اند. اما تغییرات به این مرحله محدود نشده و حجم موتور ۶ لیتری این مرسدس به بیش از ۶.۳ لیتر افزایش پیدا کرده است. برابوس با ایجاد تغییرات در پیستون‌ها و میل‌لنگ پیشرانه‌ی این خودرو، قدرت موتور را از ۶۰۰ به بیش از ۹۰۰ اسب بخار افزایش داده است. از دیگر قابلیت‌های اضافه شده به این خودرو باید به امکان تنظیم صدای خروجی از اگزوز با وجود سیستم اگزوز اختصاصی برابوس اشاره کرد که تمام ساختار آن توسط متخصصان برابوس طراحی و تولید شده است.

همانطور که اشاره کردیم قدرت این خودرو به بیش از ۹۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده و با استفاده از این قدرت موتور، این خودرو قادر است تا در کمتر از ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین حداکثر سرعت این کوپه‌ی قدرتمند نیز در حدود ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است که بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسد. SL63 تیون شده توسط برابوس قادر است در ۹.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد که این قدرت می‌تواند عاشقان شتاب را سیراب کند. رسیدن به این سرعت در کمتر از ۹.۱ ثانیه نشان از گشتاور بالای خودرو دارد که باعث می‌شود خودرو به مدد آن به چنین سرعت رویایی دست یابد.

برابوس راکت ۹۰۰

متخصصان برابوس تغییراتی را نیز در کاپوت این خودرو و مخصوصا محفظه‌ی مکش آن ایجاد کرده‌اند که با تغییراتی در برنامه‌ی نرم‌افزاری تنظیم تزریق و پاشش سوخت همراه بوده است. کیت بدنه‌ی در نظر گرفته شده برای کوپه‌ی جراحی شده‌ی مرسدس شامل ستی است که با استفاده از فیبرکربن تولید شده و شامل دیفیوزر عقب، رکاب‌های جانبی، اسپویلر و رکاب زیر سپر جلو است.

برابوس بصورت پیش‌فرض لاستیک‌های ۲۱ اینچی را برای خودروی خود در نظر گرفته، اما در صورتی که خریداران تمایل داشته باشند، می‌توان از لاستیک‌های ۲۲ اینچی نیز روی این خودرو استفاده کرده که ظاهر خودرو را بیش از پیش پهن پیکرتر نشان خواهد داد. در داخل خودرو نیز می‌توان تغییراتی را که شامل استفاده از ترکیب چوب و چرم است در کنار نورپردازی موضعی مشاهده کرد که جلوه‌ی زیبایی را به این کوپه‌ بخشیده است.

برای مشاهده‌ی تمامی مطالب مرتبط با این رویداد مهم به صفحه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات