ضرر ۲ میلیارد دلاری توییتر از ابتدای تاسیس

سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
اگرچه توییتر این روزها بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد، اما آخرین گزارش منتشر شده توسط این کمپانی نشان از این دارد که این شبکه‌ی اجتماعی از ابتدای تاسیس بیش از ۲ میلیارد دلار ضرر کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش جدید منتشر شده توییتر از ابتدای تاسیس بیش از دو میلیارد دلار از منابع مالی خود را از دست داده است. این کمپانی که گزارشی را برای سهامدارانش منتشر کرده، اعلام کرده که با وجود افزایش درآمد توییتر از ابتدای تاسیس، این کمپانی به دلیل ضررهای عملیاتی پشت سر هم، بیش از ۲.۰۹ میلیارد دلار از دست داده است. توییتر اعلام کرده که درآمد این کمپانی بین سال ۲۰۱۰ میلادی تا اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی از ۲۸.۳ میلیون به بیش از ۲.۲۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است؛ هرچند این کمپانی هنوز موفق نشده تا به سوددهی برسد.

توییتر دلیل دست نیافتن به سودآوری را کاهش یا ثابت ماندن میزان کاربران فعال ماهیانه‌ی این کمپانی عنوان کرده است. این شبکه‌ی اجتماعی افزایش درآمدش را در گرو توانایی کمپانی برای افزایش تعداد کاربران فعالش می‌داند.

در قسمت بررسی تهدید‌ها و ریسک‌های موجود برای کسب و کار توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی تایید کرده که با وجود تمام تلاش‌ها به منظور کاهش موانع موجود برای جذب شدن کاربران جدید که با توییتر آشنایی ندارند، احتمال عدم شناخت این سرویس توسط کاربران وجود داشته و احتمال دارد کاربران جدید کمپانی مدعی شوند که توییتر بسیار گیج‌کننده است.

مسئولان توییتر همچنین به این حقیقت اذعان دارند که شاید بسیاری توییتر را برای کاربرانی که توییت‌های زیادی را منتشر می‌کنند، مفید بدانند. در واقع این سرویس از نظر شماری از کاربران برای افرادی مفید است که توییت‌های زیادی را منتشر کرده یا تعداد دنبال‌کنندگان بالایی را دارند.

توییتر سرویسی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرده و از آن زمان هنوز به سودآوری نرسیده است. البته نرسیدن به سودآوری توسط این کمپانی، با وجود افزایش درآمد‌ها در کنار افزایش هزینه‌های این کمپانی به میزان بسیار بالا است.

در مقایسه با درآمدهای کسب شده توسط توییتر، از دست دادن ۲ میلیارد دلار رقم چندان بالایی به شمار نمی‌رود؛ هرچند با نگاهی به از دست دادن این مبلغ در طول ۶ سال، این رقم کمی بزرگ به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات