آواتک پذیرش چرخه چهارم استارتاپ‌ ها و کسب‌ و کارها را شروع کرد

سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
روز گذشته آواتک، شرکت شتابدهنده‌ی کسب و کارها، نشست خبری برگزار کرد و در آن ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت و استارتاپ‌های تحت حمایت آن خبر از شروع به کار چهارمین دوره شتابدهی و سرمایه‌گذاری در کسب و کارها داد.
تبلیغات

 حدود ۱۸ ماه از شروع به کار آواتک، شرکت شتابدهنده‌ی استارتاپ‌ و کسب و کارها می‌گذرد و این شرکت تا به حال سه دوره شتابدهی را برگزار کرده است. روز گذشته نشست خبری آواتک برگزار شد و در آن محسن ملایری، مدیر شتابدهنده آواتک اطلاعات و آمار و ارقامی از فعالیت ۱.۵ ساله این مجموعه و استارتاپ‌های تحت حمایت خود ارائه کرد.

در دوره‌ی سوم ۳۷۶ استارتاپ در‌خواست خود را به آواتک ارسال کرده بودند و از بین آن‌ها ابتدا ۲۰ مورد و در نهایت ۱۰ استارتاپ انتخاب شدند.

ملایری همچنین شروع پذیریش چرخه چهارم را اعلام کرد و گفت:

تیم‌های کارآفرین جهت جذب سرمایه و ورود به دوره‌ی چهارم شتابدهی تا پنجم فروردین ماه ۱۳۹۵ فرصت دارند در سایت آواتک ثبت نام کنند.
ملایری - آواتک

آواتک یک برنامه ۶ ماهه شتابدهی به کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) است که کارآفرینان را از طریق ارائه آموزش‌های کارآفرینی، مربیگری، سرمایه‌ی اولیه و فضای کاری خلاق، حمایت می‌کند.

مدیرعامل آواتک با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ استارتاپ طی سه دوره شتابدهی در این مرکز  فعالیت کرده‌اند، گفت:

حاصل کار این سه دوره حمایت از ۸۹ کارآفرین، ایجاد ۲۱۰ فرصت شغلی و جذب سرمایه ۷۰ درصدی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

یکی از مواردی که ملایری در طول ارائه‌ی خود به آن پرداخت، تاثیر حمایت آواتک از کارآفرینان داخلی و جلوگیری از فرار مغز‌ها است:

۲۵ درصد از جوانان فعال در استارتاپ‌های این شتابدهنده قصد ترک ایران را با هدف تحصیل در دیگر کشورها داشتند، اما با ورود به “آواتک" فرصت جدیدی برای ایجاد و توسعه کسب و کار در داخل کشور را برای آنان فراهم کرد.

ملایری مهم‌ترین موانع پیش‌روی استارتاپ‌ها را فرایند سخت ثبت شرکت، مشکلات بیمه و مالیات دانست و اعلام کرد که ثبت شرکت برای کسب و کارهای تحت حمایت آواتک حدود ۳ ماه به طول می‌انجامد. 

از تیم‌ها و افرادی که جهت ورود به این دوره ثبت نام کرده‌اند پس از بررسی و ارزیابی‌های لازم، برای مصاحبه حضوری دعوت به عمل خواهد آمد و پس از گزینش آنها، ابتدا ۲۰ تیم وارد مرحله پیش‌شتابدهی و در نهایت ۱۰ تیم به مرحله نهایی شتابدهی راه خواهند یافت.

ملایری مهم‌ترین معیارها برای انتخاب کسب و کارها را توانایی‌های تیم، تخصص افراد، شناخت بازار و تنوع مهارت بین افراد تشکیل‌دهنده‌ی تیم‌ها دانست. وی گفت بنیان‌گذاران تک نفره که هنوز تیم تشکیل نداده‌اند، پذیریش نمی‌شوند. 

 دوره پیش‌شتابدهی در آواتک دو ماه و دوره‌شتابدهی چهار ماه به طول می‌انجامد، تیم‌ها در پایان دوره شتابدهی و در روز ارائه، برای جلب نظر سرمایه گذاران و کسب سرمایه لازم برای گسترش کار خود، به معرفی و ارائه کسب و کار خود خواهند پرداخت.

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت آواتک در آدرس www.avatech.ir مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات