امسال گوگل هدست واقعیت مجازی خود را عرضه می‌کند

دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
ماه گذشته گوگل آگهی استخدامی را منتشر کرد که نشان می‌داد، غول جستجوگر اینترنتی دنیا در تلاش است تا وارد حوزه‌ی واقعیت مجازی شود. امروز نیز گزارش شده که هدست واقعیت مجازی گوگل در طول سال‌جاری عرضه می‌شود.
تبلیغات

 فایننشال تایمز گزارش کرده که گوگل قصد دارد امسال هدست واقعیت مجازی خود را برای رقابت با هدست Gear VR سامسونگ روانه بازار کند. برای استفاده از هدست گوگل باید آن را با گوشی هوشمند خود جفت کنید.

براساس این گزارش هدست واقعیت مجازی گوگل به همراه نسخه‌ی جدید از Android VR ارائه خواهد شد. این بدین معنی است که گوگل در تلاش است تا سیستم‌عامل اندروید را بصور کامل با گجت‌های واقعیت مجازی سازگار کند. گوگل در این نسخه از اندروید تلاش کرده است تا تجربه‌ی واقعیت مجازی را ارتقاء دهد و پشتیبانی از آن را در دل اندروید بگنجاند.

آنچه در گزارش فایننشال تایمز به آن اشاره نشده است، بخش دوربینِ این هدست واقعیت مجازی است که گوگل ماه گذشته برای آن درخواست استخدام جدید داده بود، بنابراین ممکن است دوربین به صورت جداگانه عرضه شده یا ممکن است حتی بخشی از هدست واقعیت مجازی باشد.

علاوه بر رقابت مستقیم با Gear VR سامسونگ که در حال حاضر رقیب قدری ندارد، هدست واقعیت مجازی گوگل می‌تواند محدوده‌ی وسیعی از گوشی‌های اندرویدی غیرسامسونگی را پوشش دهد. گفتنی است Gear VR تنها برای کار کردن با گوشی‌های سامسونگی بهینه شده است.

اگر شایعات به حقیقت بپیوندند می‌توان گفت که کاردبورد گوگل که البته بسیار موفق نیز بوده است، تنها تلاشی برای جلب توجه کاربران و مشتریان احتمالی بوده است.

البته در حال حاضر مشخص نیست که هدست واقعیت مجازی گوگل چه زمانی عرضه خواهد شد و حتی گوگل نیز در این زمینه بیاینه‌ای منتشر نکرده است اما می‌توان انتظار داشت این هدست در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل که از ۲۹ اردیبهشت آغاز می‌شود، معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات