پژو 208 مدل 2015 چه نسخه‌هایی در دنیا دارد؟

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
مطالعه 7 دقیقه
پژو ۲۰۸ یکی از خودروهای مورد توجه این روزهای بازار ایران است. زیرا بر اساس قرارداد جدید ایران خودرو و پژو قرار است پژو ۲۰۸ به همراه دو عضو دیگر خانواده خود یعنی پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ تا نیمه سال ۲۰۱۷ میلادی وارد بازار شوند. برای آشنایی با مدل‌ها و نسخه‌های پژو ۲۰۸ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 پژو ۲۰۸ که از سری خودروهای هاچ بک 20X شرکت پژو به حساب می‌آید، از سال ۲۰۱۲ به بازار ارائه شد ولی در سال ۲۰۱۵ فیس‌لیفت شد. البته فیس‌لیفت یا تغییر ظاهری پژو ۲۰۸، به غیر از بخش جلویی خودرو در دیگر نقاط بدنه آن مشهود نیست؛ اما همان تغییرات جزئی بر نمای ظاهری این خودرو تأثیرگذار بودند.

این خودرو پس از عرضه دو نسل از محصولات خود که نسخه‌ها و تیپ‌های متفاوتی را شامل می‌شود قرار است به بازار ایران بیاید تا جا پای بزرگان خویش یعنی پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ بگذارد. بر اساس قرارداد جدید ایران خودرو و پژو، قرار است پژو ۲۰۸ به همراه دو عضو دیگر خانواده خود یعنی پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ تا نیمه سال ۲۰۱۷ میلادی به بازار ایران ارائه شوند. البته این عرضه با تولید ۴۰ درصدی این محصولات در خاک ایران همراه خواهد شد و قرار است تا چند سال آینده بیش از ۸۰ درصد قطعات پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ توسط قطعه سازان داخلی تولید شود.

پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۵ چه نسخه‌هایی دارد و کدام نسخه‌های آن در ایران تولید خواهد شد؟ در ادامه مشخصات فنی و انواع مدل‌های این خودرو را با هم مرور کرده و خودروهای مناسب برای بازار ایران را معرفی می‌کنیم.

نسخه‌های پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۵

پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۱۵ دارای ۹نسخه است که ۳ نسخه از آن دیزلی و بقیه نسخه‌ها بنزینی هستند. تنها نسخه با موتور یک لیتری این خودرو بنزینی است که با نام 1.0PureTech (68 Hp) شناخته می‌شود.

۴نسخه ۱۲۰۰ سی‌سی یا همان ۱.۲ لیتری این اتومبیل هم بنزینی هستند که دو نسخه با توان ۸۲ اسب بخار  با جعبه دنده‌های متفاوت و دو نسخه نیز با توان 110 اسب بخار و جعبه دنده‌های متفاوت به بازار ارائه می‌شوند. نام این چهار نسخه عبارتند از:

1.2PureTech (82 Hp)

1.2PureTech (82 Hp) Automatic

1.2PureTech (110 Hp)

1.2PureTech (110 Hp) Automatic

پ‍ژو ۲۰۸ همچنین ۴ نسخه با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی یا همان ۱.۶ لیتری دارد که ۳ نسخه از آن دیزلی است و با توان‌های ۷۵، ۱۰۰ و ۱۲۰ اسب بخار به مشتریان عرضه می‌شود. اما تنها نسخه بنزینی با موتور ۱۶۰۰ سی‌سی می‌شود نسخه 1.6THP (208 Hp) است.

در این مطلب ۵ نسخه بنزینی بررسی می‌شود زیرا احتمال می‌رود چند مورد از آنها در ایران تولید شود. البته نسخه ۱۶۰۰‌سی‌سی که توان خروجی بالایی دارد بیش از دیگر نسخه‌ها مورد استقبال قرار گیرد.

مشخصات پژو ۲۰۸ نسخه 1.0PureTech (68 Hp)

این نسخه همانطور که از نامش مشخص است موتور ۱۰۰۰ سی‌سی دارد. این موتور دارای ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ است. حداکثر توان خروجی این موتور ۶۸ اسب بخار است. این نسخه از پ‍ژو ۲۰۸ صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۱۴ ثانیه طی می‌کند. این نسخه از جعبه دنده دستی ۵ سرعته برخوردار است. مصرف سوخت این خودرو در شهر ۵.۲ لیتر، در اتوبان یا جاده ۳.۹ لیتر و در سیکل ترکیبی ۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ یعنی با پر کردن باک بنزین ۵۰ لیتری این خودرو می‌توان حداقل ۹۶۰ کیلومتر بدون مراجعه به پمپ بنزین رانندگی کرد. نهایت سرعت این نسخه ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت است. وزن خالص این خودرو ۹۶۰ کیلوگرم است.

پژو 208

مشخصات پژو ۲۰۸ نسخه1.2PureTech (82 Hp)

این نسخه دارای موتورو 1200سی‌سی  یا ۱.۲ لیتری است. پیشرانه این خودرو نیز ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی این نسخه از پژو ۲۰۸ برابر با ۸۲ اسب بخار است. وزن خالص این نسخه نیز ۹۶۰ کیلوگرم است. مصرف سوخت این محصول در شهر ۵.۵ لیتر، در اتوبان یا جاده ۳.۹ لیتر و در سیکل ترکیبی ۴.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود؛ بدین معنی که با ۵۰ لیتر بنزین زدن می‌توانید حداقل ۹۰۰ کیلومتر بدون دغدغه حضور در پمپ بنزین رانندگی کنید. این خودرو میتواند تا ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. این نسخه پژو ۲۰۸ گیربکس دستی ۵ سرعته دارد. این نسخه شتاب صفر تا ۱۰۰ ثانیه را در ۱۲.۲ ثانیه طی می‌کند.

پژو 208

مشخصات پژو ۲۰۸ نسخه 1.2PureTech (82 Hp) Automatic

این نسخه از خودرو نیز دارای موتور ۱۲۰۰ سی‌سی است که از ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ بهره می‌برد. حداکثر توان این نسخه نیز مانند نسخه قبلی ۸۲ اسب بخار است. این نسخه از گیربکس اتوماتیک و ۵ سرعته استفاده می‌کند. نهایت سرعت این خودرو۱۷۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده‌است. مصرف سوخت این خودرو در شهر ۴.۶، در اتوبان یا جاده ۳.۹ و در سیکل ترکیبی ۴.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ بدین ترتیب با خرید این اتومبیل و پر کردن باک بنزین آن می‌توانید حداقل هزار و ۸۰ کیلومتر بدون مراجعه به پمپ بنزین رانندگی کنید. وزن این نسخه ۹۸۰ کیلوگرم است. این نسخه‌ی پژو ۲۰۸ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در مدت زمان ۱۴.۵ ثانیه طی کند.

پژو 208

مشخصات پژو ۲۰۸ نسخه 1.2PureTech (110 Hp)

این نسخه نیز جزو ۴ تیپی است که از موتور ۱۲۰۰ سی‌سی دارای ۳ سیلند و ۱۲ سوپاپ استفاده می‌کند. این نسخه از اتومبیل پژو ۲۰۸ از جعبه دنده دستی ۵ سرعته استفاده می‌کند و توان خروجی پیشرانه‌اش ۱۱۰ اسب بخار است. حداکثر سرعت این نسخه ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و می‌تواند در مدت ۹.۶ از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این نسخه از پژو ۲۰۸ دارای وزن یک هزار و ۶۰ کیلوگرمی است. مصرف سوخت این اتومبیل ۱.۲ لیتر در شهر ۵.۶، در اتوبان یا جاده ۳.۸ و در سیکل ترکیبی ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ بدین معنی که با سوخت گیری کامل ۵۰ لیتر بنزین می‌تواند حداقل ۸۹۰ کیلومتر بدون احتیاج به حضور در پمپ بنزین براند.

پژو 208

مشخصات پژو ۲۰۸ نسخه 1.2PureTech (110 Hp) Automatic

پیشرانه این نسخه از پژو ۲۰۸ نیز دارای حجم ۱۲۰۰ سی‌سی یا ۱.۲ لیتر است و با ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ از حداکثر قدرت خروجی ۱۱۰ اسب بخار برخوردار است. وزن این نسخه از پژو ۲۰۸ وزن یک هزار و ۹۰ کیلوگرمی دارد. جعبه دنده این نسخه اتوماتیک ۶ سرعته است. این خودروی اتوماتیک شتاب صفر تا ۱۰۰ معادل ۹.۸ ثانیه دارد. نهایت سرعتی که می‌شود با این خودرو راند ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این محصول در شهر ۵.۷، در اتوبان یا جاده ۳.۸ و در سیکل ترکیبی ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ یعنی با ۵۰ لیتر سوخت گیری قادر خواهید بود با این اتومبیل حداقل مسافت ۸۷۰ کیلومتر را  بدون مراجعه به پمپ بنزین برانید.

پژو 208

مشخصات پژو ۲۰۸ نسخه 1.6THP (208 Hp)

این نسخه از پژو ۲۰۸ از موتوری با ظرفیت ۱۶۰۰ سی‌سی یا همان ۱.۶ لیتر است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ استفاده می‌کند. سیستم توربو شارژر این نسخه سبب می‌شود حداکثر توان خروجی‌اش به ۲۰۸ اسب بخار برسد. وزن این خودرو یک هزار و ۱۶۰ کیلوگرم است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۶.۵ ثانیه است که برای این پیشرانه زمان بسیار خوبی است. حداکثر سرعتی که می‌توان با این اتومبیل طی کرد ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف بهترین نسخه پژو ۲۰۸ در شهر ۷، در اتوبان یا جاده ۴.۵ و در سیکل ترکیبی ۵.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ یعنی با پر کردن باک ۵۰ لیتری این خودرو می‌توان حداقل مسافت ۷۱۰ کیلومتر را بدون دغدغه پیداکردن پمپ بنزین طی کرد. گیربکس این خودرو دستی ۶ سرعته است.

پژو 208
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات