گزارش مالی اچ‌ تی سی برای فصل آخر ۲۰۱۵: ادامه‌ روند رو به افول و ضرر ۱۰۱ میلیون دلاری

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی امروز گزارش مالی خود برای فصل آخر سال ۲۰۱۵ را منتشر کرد که نشان می‌دهد این شرکت بار دیگر زیان‌ده بوده و سه فصل مداوم را با زیان‌دهی به اتمام رسانده است. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی روزگار خوشی ندارد و در حال یافتن راهی برای فرار از بحران است. این شرکت تایوانی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ بار دیگر زیان ده بوده و زیانی ۱۰۱ میلیون دلاری را از خود به جای گذاشته است. درآمد این شرکت تایوانی در فصل آخر ۲۰۱۵ نسبت به سه ماهه‌ی قبل ۲۰ درصد بیشتر شده و به ۷۶۶ میلیون دلار رسیده است. با این حال این درآمد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افتی ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

اچ‌تی‌سی در فصل آخر سال ۲۰۱۴ توانسته بود سود بسیار کم ۱۴.۷ میلیون دلاری کسب کند اما حالا سه فصل مداوم است که زیان‌دهی را تجربه می‌کند. این شرکت در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ در حدود ۲۵۲ میلیون دلار زیان و در سه ماهه‌ی سوم نیز در حدود ۱۳۹ میلیون دلار زیان به بار آورده بود.

البته اچ‌تی‌سی به آینده امیدوار بوده و اعلام کرده است که سری دیزایر این شرکت روند خوبی داشته و گوشی وان A9 نیز توانسته در بازار آسیا، آمریکا و اروپا توجهات را به سمت خود جلب کند. البته رئیس بخش فروش جهانی اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که فروش وان ام ۹ این شرکت در سال ۲۰۱۵ کمتر از انتظارات بوده است. آقای چنگ در این خصوص این گونه ادامه می‌دهد:

به طور قطع مشاهده کرده‌اید که محصولات ما کمتر شده و در تلاش هستیم تا هزینه‌های خود را نیز معقول‌تر کنیم.

همچنین آقای چنگ به این موضوع اشاره داشته است که اچ‌تی‌سی نیار به یک فصل دیگر دارد تا بتواند بار دیگر به سوددهی برسد، بنابراین باید برای سودده شدن شرکت تایوانی تا فصل دوم سال ۲۰۱ انتظار کشید.

اچ‌تی‌سی تمرکز زیادی بر روی اینترنت اشیا و واقعیت مجازی داشته و امیدوار است از این دو بخش درآمد خوبی داشته باشد. البته مشخص نیست که شرکت تایوانی تا چه حد در این زمینه موفق خواهد شد اما می‌توان با اطمینان گفت که سال ۲۰۱۵ سالی فاجعه بار برای اچ‌تی‌سی بوده و این شرکت نمی‌تواند بار دیگر سالی مشابه آن را پشت سر بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات