تلویزیون‌ های هوشمند سامسونگ، رتبه اول خود در بازار را تثبیت کردند

یک‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
تلویزیون‌های هوشمند با سرعت زیادی در حال فراگیر شدن هستند. در آینده‌ای نزدیک اکثر خانه‌ها به تلویزیون‌ها و دیگر گجت‌های هوشمند مجهز خواهند شد. در این میان سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در دنیا، توانسته است با عرضه‌ی تلویزیون‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اختصاصی خود یعنی تایزن، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.
تبلیغات

تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ که مجهز به سیستم‌عامل اختصاصی این شرکت یعنی تایزن هستند،سهم قابل توجهی از بازار گجت‌های هوشمند خانگی را به خود اختصاص داده‌اند. تلویزیون‌هایی با نرم‌افزارهای کاربردی گوناگون، قابلیت اتصال به اینترنت، قابلیت درک دستورات حرکتی و صوتی و غیره. طبق آماری که موسسه‌ی تحقیقات بازار، Gfk به تازگی منتشر کرده است، یک‌سوم تلویزیون‌های هوشمند فروخته شده در بازار اروپا، بر پایه‌ی سیستم‌عامل تایزن سامسونگ هستند.

رقیب اصلی سامسونگ در این بازار، هم‌وطن کره‌ای این شرکت یعنی ال‌جی است. سامسونگ با در اختیار داشتن ۳۱ درصد از بازار، رتبه‌ی اول را در اختیار دارد و ال‌جی با سیستم‌عامل webOS، رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده است. تعقیب‌کنندگان اصلی ال‌جی در این رقابت، تلویزیون‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید تی‌وی هستند که توسط شرکت‌هایی مانند سونی و فیلیپس تولید می‌شوند.

تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن در ابتدای سال ۲۰۱۵ و در ماه جولای، تنها ۱۳ درصد از بازار را در اختیار داشتند و این رقم با افزایش سریعی که داشت در ماه نوامبر به ۳۱ درصد رسید و صدرنشینی بازار گجت‌های هوشمند خانگی را برای سامسونگ به ارمغان آورد. کمپانی کره‌ای امیدوار است تا با عرضه‌ی نسل‌های جدید تلویزیون‌های هوشمند OLED و SUHD، سهم خود از بازار را باز هم افزایش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات