طرح مفهومی جدید برای Control Center آیفون

یک‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
یکی از قابلیت‌های جذابی که از سال ۲۰۱۳ به iOS اضافه شد، Control Center یا مرکز کنترل بود که دسترسی به تنظیمات گوشی‌های آیفون را راحت‌تر می‌کرد. تا چند ماه آینده iOS ۱۰ عرضه خواهد شد و به تازگی یک طرح مفهومی برای مرکز کنترل این سیستم‌عامل منتشر شده که از قابلیت‌های 3D Touch به خوبی در آن استفاده شده است.
تبلیغات

طرح مفهومی جدیدی که برای بخش Control Center سیستم‌عامل iOS منتشر شده، طرحی کاربردی است که از قابلیت‌های لمس سه بعدی آیفون به خوبی استفاده می‌کند. بعلاوه راحتی کار با این طرح به خوبی در ویدئوی آن قابل مشاهده است. احتمال استفاده اپل از این طرح در iOS ۱۰ بالاست.

سام بکت (Sam Becket) طراح این طرح مفهومی، استفاده مفیدی از فناوری لمس سه‌بعدی در کار با مرکز کنترل را نشان داده است. به طور مثال کاربر با فشار بر روی آیکن WiFi می‌تواند به طور مستقیم شبکه‌های بی‌سیم موجود در محل را برای اتصال انتخاب کند. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در این ویدئو به آن اشاره می‌شود، قابلیت جابجایی آیکون‌های عملگرها در صفحه مرکز کنترل است. کاربر حتی می‌تواند آیکون‌ها را به کلی با یکدیگر تعویض کند و امکانات شخصی‌سازی زیادی نیز در اختیار دارد. قابلیت اصلی این طرح مفهومی نسبت به امکانات شخصی‌سازی سیستم‌عامل‌های دیگر مانند اندروید، تنها استفاده از لمس سه‌بعدی در رابط کاربری این طرح است.

امکانات شخصی‌سازی همیشه در سیستم‌عامل iOS پایین بوده است. مطمئنا کاربران اندروید این طرح مفهومی جدید را نوآوری خاصی نمی‌دانند چرا که این نوع امکانات از مدت‌ها قبل روی سیستم‌عامل محبوب آنها موجود بوده است. اما سیاست اپل در اضافه کردن تدریجی امکانات شخصی‌سازی برای کاربر، همیشه وجود داشته است و کاربران iOS نیز با این شرایط کنار آمده‌اند به طوری که حتی گاهی اوقات خود کاربران نیازی به داشتن امکانات شخصی‌سازی حس نمی‌کنند. در ادامه ویدئویی از کار با این طرح مفهومی را مشاهده می‌کنید:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات