LED مربوط به‌ اعلانیه‌ها در اکسپریا ایکس درون اسپیکر بالایی قرار دارد

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
سونی در اکسپریا ایکس و اکسپریا ایکس پرفورمنس چراغ LED هشدار دهنده‌ی نوتیکفیشن را در داخل اسپیکر بالایی دستگاه قرار داده است؛ ولی موقعیت این چراغ LED در اکسپریا ایکس ای مشخص نیست.
تبلیغات

 چند سالی می‌شود که تلفن‌های هوشمند دارای LED کوچکی هستند که وضعیت دستگاه و هشدار‌های موجود را به‌کاربر اطلاع می‌دهد که این هشدار‌ها می‌توانند دریافت پیامک، ایمیل یا تماس ورودی باشند. این قابلیت بسیار کاربردی است و از طریق آن دیگر نیازی نیست که کاربران زود به زود نمایشگر گوشی را روشن کنند تا از هشدار‌های از دست رفته مطلع شوند. البته جایگزین‌هایی نیز برای این ویژگی وجود دارند که در این بین می‌توان به‌نمایشگر همیشه روشن (Always-On) اشاره کرد. البته برخی اپلیکیشن‌ها نیز وجود دارند که با استفاده از آن‌ها فلش دوربین در حین دریافت اعلانیه جدید شروع به‌چشمک‌زدن می‌کند.

سونی اغلب چراغ LED هشدار‌دهنده‌ را در تلفن‌های سری اکسپریا قرار می‌دهد و البته تاکنون مسیر‌های متفاوتی را در این زمینه در پیش گرفته است. برای مثال سری اکسپریا اس (S) دارای نواری با چندین چراغ ال‌ای‌دی در بخش زیرین دستگاه بودند که در صورت وجود اعلانیه جدید LED‌های آن بخش روشن می‌شدند. در سری اکسپریا زد (Z) چراغ LED هشداردهنده به‌صورت نکته‌ای کوچک در بخش بالایی دستگاه بود. البته در سری اکسپریا زد برخی استثناها وجود داشت که در این بین می‌توان به اکسپریا زد ۱، اکسپریا زد ۱ کامپکت و اکسپریا زد ۲ اشاره کرد. در این سه محصول هشدار‌دهنده در اسپیکر بالایی دستگاه قرار داشت و به‌صورت نواری از نور بود.

سونی چندی پیش در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC ۲۰۱۶) از اکسپریا ایکس (X)، اکسپریا ایکس پرفورمنس (Performance) و اکسپریا ایکس ای (XA) رونمایی کرد. آن طور که بر می‌آید، سونی سیاستش را تغییر داده و دیگر شاهد پرچم‌دار جدیدی در سری اکسپریا زد نخواهیم بود. تلفن‌های اکسپریا ایکس در تابستان امسال روانه بازار خواهند شد. اما برخی اطلاعاتی که از این محصولات در زمان معرفی ارائه نشدند، اکنون در دسترس هستند. این گزارش‌ها از بهره‌مندی سری اکسپریا ایکس از چراغ LED برای هشدار اعلانیه‌ها خبر داده‌اند؛ منتها در اکسپریا ایکس، چراغ مذکور در اسپیکر مربوط به‌مکالات (اسپیکر بالایی دستگاه) قرار گرفته است و البته این بار شاهد حضور LED در سمت راست این اسپیکر هستیم که میزان نور کمتری را نیز ارائه می‌دهد. البته این میزان از نور مناسب است و کاربر می‌توان آن را در صورت وجود اعلانیه، از فاصله‌ای معقول مشاهده کند. همان‌طور که می‌دانید اکسپریا ایکس پرفورمنس طراحی مشابهی با اکسپریا ایکس دارد و به‌همین دلیل احتمالا چراغ اعلانیه‌ی این محصول نیز در اسپیکر بالایی دستگاه قرار خواهد گرفت. اما چون اکسپریا ایکس ای دارای طراحی نسبتا متفاوتی است و در آن اسپیکر بالایی در فوقانی‌ترین نقطه‌ی دستگاه قرار دارد، احتمالا چراغ LED در بخش دیگری از گوشی قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات