لوله های خنک کننده بعد از گلکسی اس 7 در گوشی‌های بیشتری استفاده می‌شود

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
لوله‌های خنک کننده در برخی نسخه‌های پرچمداران سال ۲۰۱۶ سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج که از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده می‌کنند، به کار گرفته شده است. این اقدام غول کره‌ای ممکن است موجب ایجاد روند جدیدی در خط تولید دیگر شرکت‌های سازند‌ه‌ی تلفن همراه نیز شود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 استفاده سامسونگ از لوله‌های خنک کننده در گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج، بدلیل تجربه قبلی این شرکت از پردازنده‌های نسل قبلی اسنپدراگون بود. سامسونگ با تصور این که اسنپدراگون ۸۲۰ نیز مانند ۸۱۰ دمای زیادی تولید می‌کند، از لوله‌های حرارتی برای کاهش دمای دستگاه‌های خود استفاده کرده است. همین عمل ممکن است موجب همه‌گیر شدن استفاده از این فناوری خنک کننده شود و در دستگاه‌های آینده شاهد استفاده بیشتری از لوله‌های خنک کننده باشیم. سامسونگ به جز محصولاتی که در آمریکا و چین عرضه می‌شوند، از پردازنده اختصاصی خود یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ استفاده کرده است که به گفته سازنده، گرمای کمتری نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ تولید می‌کند.

لوله های خنک کننده بعد از گلکسی اس 7 در تلفن های همراه بیشتری استفاده خواهند شد

در حال حاضر اکثر تولیدکنندگان تلفن همراه از گرافیت برای دفع گرمای تولید شده در داخل بدنه فلزی گوشی استفاده می‌کنند. اما استفاده از لوله‌های خنک کننده باعث کاهش دمای بیشتری در تلفن همراه می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که تولیدکنندگان بیشتری بعد از سامسونگ، برای استفاده از این لوله‌ها ترغیب شده‌اند. مساله مهم این است که سازندگان لوله‌های خنک کننده باید برای ساخت قالب این لوله‌ها هزینه‌های زیادی متحمل شوند چرا که طراحی هر تلفن با تلفن دیگر متفاوت است و این هزینه اضافی ممکن است برای تولید کننده مقرون به صرفه نباشد.

برای اطمینان از این افزایش تولید در صنعت لوله‌های خنک کننده تلفن همراه، باید رفتار تولیدکنندگان لوله‌ها را مد نظر داشته باشیم. در صورت افزایش تولید این کارخانجات، می‌توان مطمئن شد که دیگر تولیدکنندگان تلفن همراه نیز مسیر سامسونگ را برای پرچمداران آینده خود در نظر می‌گیرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات