با تصاحب زامارین، مایکروسافت پروژه‌ Astoria را متوقف کرد

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی با برگزاری کنفرانسی از سرویس‌هایی پرده برداشت که بسیاری را به وجد آورد. یکی از این سرویس‌ها ابزاری برای انتقال یا به بیان بهتر پورت کردن اپلیکیشن‌های اندروید به ویندوز بود که با نام پروژه‌ی Astoria شناخته می‌شد. حال ردموندی‌ها با تصاحب زامارین، از توقف پروژه‌ی استوریا می‌گویند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در ماه‌‌های اخیر شایعات و اخبار بسیاری منتشر شده بود که نشان از کنار گذاشتن پروژه‌ی پورت کردن اپلیکیشن‌های اندرویدی به ویندوز داشت؛ حال ردموندی‌ها پس از آنکه کمپانی زامارین (Xamarin) را تصاحب کرده‌اند، به اظهار نظر و شفاف سازی در این خصوص پرداختند. مایکروسافت پیش از این وعده داده بود تا این ابزار را در نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار کرده و در  اختیار توسعه دهندگان قرار دهد، اما عدم اظهار نظر مایکروسافت در این خصوص به شایعات دامنه زده بود تا اینکه امروز و پس از آنکه مایکروسافت رسما زامارین را مال خود کرد، ردموندی‌ها رسما اعلام کردند که دیگر پروژه‌ی استوریا را به پیش نبرده و این سرویس عرضه نخواهد شد. زامارین از جمله‌ی کمپانی‌هایی است که با استفاده از ابزار‌های توسعه داده شده توسط آن می‌توان با استفاده از زبان سی شارپ، برای پلتفرم‌های لینوکس محور و از جمله‌ی اندروید برنامه‌نویسی کرد. با توجه به اینکه مایکروسافت این کمپانی را مال خود کرده، از این‌رو دیگر نیازی به پیشبرد پروژه‌ی استوریا نیست.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط مایکروسافت، این کمپانی براساس بازخوردها چنین تصمیمی گرفته است. ردموندی‌ها دو ابزار را برای پورت کردن اپلیکیشن‌های اندروید و iOS معرفی کرده بودند که بنابر اطلاعات ارائه شده توسط مایکروسافت این موضوع باعث سردرگمی توسعه‌دهندگان شده بود.

کوین گالو از مایکروسافت در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما با دقت به بررسی بازخوردها پرداخته و تصمیم گرفتیم که بهتر است تمرکز خود را روی ابزار پورت کردن اپلیکیشن‌های iOS برای ویندوز ۱۰ اختصاص دهیم. با استفاده از این ابزار می‌توان کدهای توسعه یافته برای اپلیکیشن‌های iOS را به راحتی برای کار روی ویندوز ۱۰ تحت ایکس‌باکس و پی‌سی‌ها مورد استفاده قرار داد.

با توجه به اینکه اغلب اپلیکیشن‌های توسعه یافته‌ی محبوب برای هر دو پلتفرم نیز وجود دارند، از این‌رو وجود دو ابزار برای انتقال اپلیکیشن‌ها چندان نیز منطقی به نظر نمی‌رسید. با توجه به خرید زامارین رفته رفته کفه‌ی ترازو به سمت عدم توسعه‌ی بیشتر استوریا سنگین‌تر شد و نهایتا مایکروسافت تصمیم به کنار گذاشتن این سرویس گرفت.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات