بروزرسانی جدید تلگرام و امکانات اضافه شده به آن

جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
مطالعه 5 دقیقه
اپلیکیشن تلگرام به تازگی یک بروزرسانی جدید دریافت کرده است که به لطف آن، چند ویژگی جالب به خصوص برای مدیران کانال‌ها به این برنامه اضافه شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 یکی از دلایل مهمی که تلگرام را به سرعت به این حد از محبوبیت رساند انتشار بروزرسانی‌های منظم و البته حقیقی برای آن بود. برای مثال اپلیکیشن اینستاگرام یا واتس اپ نیز در بازه‌های زمانی کوتاه برای اپلیکیشن خود آپدیت‌هایی را منتشر می کنند اما این بروزرسانی‌ها بیشتر جنبه‌ی ظاهری دارد و در عمل اگر به تغییرات انجام شده در توضیح بروزرسانی دقت کنید شاهد چیزی فراتر از رفع باگ یا ... نخواهید بود. این موضوع در حالی است که تلگرام با هر آپدیت خود، حداقل یک امکان جالب به برنامه اضافه می کند که همین موضوع باعث شده است تا روز به روز شاهد پیشرفت چشمگیر این برنامه و امکانات آن باشیم. آخرین بروزرسانی این اپلیکیشن نیز که با شماره نسخه‌ی ۳.۶.۱ منتشر شده است چندین امکان جدید را به همراه داشته است که در ادامه به معرفی جزئی آن‌ها خواهیم پرداخت.

امکان ارسال پست بی صدا در کانال‌ها

یکی دیگر از امکانات جذابی که به کانال‌ها اضافه شده است، قابلیت ارسال پست بی صدا است به این معنا که می توانید مشخص کنید تا پیام ارسالی شما، به صورت Silent و بی صدا برای کاربران ارسال شود. اگرچه اکثر کاربران کانال‌ها را در حالت Mute قرار می دهند اما با این حال این ویژگی به مدیران کانال‌ها این امکان را خواهد داد تا اگر قصد ارسال پست‌های پشت سر هم، یا ارسال پست در دیروقت را دارند بتوانند این امر را بدون مزاحمت و ایجاد صدا یا نوتیفیکیشن برای کاربرانی که کانال را Mute نکرده اند ارسال کنند. برای این امر کافیست تا آیکون زنگ را که به کنار آیکون Attach اضافه شده است را لمس کنید تا غیرفعال شود.

 امکان ویرایش پیام‌ها در کانال و سوپرگروه‌ها

با دریافت این بروزرسانی، مدیران کانال‌ها و سوپرگروه‌ها به یک امکان فوق العاده کاربردی دست پیدا خواهند کرد که به کمک آن می توانند نوشته‌های ارسال شده را ویرایش کنند. اگرچه خیلی بهتر بود که این امکان برای تمامی کاربران و چت‌های خصوصی نیز فعال می شد اما در حال حاضر مدیران کانال‌ها و سوپرگروه‌ها می توانند پست‌هایی که ارسال کرده اند را در صورت نیاز ویرایش کنند تا دیگر نیازی به حذف و ارسال مجدد مطالب نباشد. برای این امر می توانید با لمس پیام‌های ارسال شده و انتخاب گزینه‌ی Edit، اقدام به ویرایش پست‌ها کنید.

امکان افزودن امضا به پست‌ها در کانال

اکثر کانال‌هایی که در حال فعالیت هستند بیش از یک ادمین و نویسنده دارند اما به دلیل محدودیت‌هایی که تا به امروز وجود داشت، پست‌های ارسال شده فارغ از نویسنده‌ی آن، همگی به اسم کانال منتشر می شد. با دریافت این بروزرسانی جدید اما می توانید برای هر ادمین یک نام نمایشی به دلخواه مشخص کنید تا در پست‌های ارسالی توسط وی، این نام نمایش داده شود. البته این نام به پروفایل نویسنده لینک داده نخواهد شد و تنها جنبه‌ی نمایشی دارد. برای تنظیم امضاها کافیست تا به Chanell Info وارد شوید.

 امکان اشتراک‌گذاری یک پست مشخص در یک کانال

تلگرام

این امکان نیز یکی از موارد مهم و قابل توجه در این بروزرسانی به حساب می آید که وجود آن می توانید بسیار مورد استقابل کاربران قرار بگیرد. تا پیش از این، هنگامی که شما در یک کانال روی آیکون فلش (QuickShare) لمس می کردید، یک پنجره جداگانه نمایش داده می شد که نام دوستان شما در آن قابل مشاهده بود و می توانستید با انتخاب هر فرد، پست مربوطه را برای او فوروارد کنید. با دریافت این بروزرسانی، در همین پنجره شاهد گزینه‌ی جدیدی با عنوان Copy Link خواهید بود که اقدام به ساخت و کپی یک لینک اختصاصی به پست مورد نظر می کند و می توانید آن را برای دوستان خود ارسال کنید. کاربران دیگر با لمس این لینک، مستقیم به پست مربوطه منتقل خواهند شد و آن را به صورت Highlight شده مشاهده خواهند کرد. البته این امر شاید در چت‌های موبایلی آنچنان کاربردی به نظر نرسد چرا که می توان مستقیما پست را برای افراد فوروارد کرد. کاربرد اصلی این ویژگی در استفاده از لینک ساخته شده در محیط وب یا دیگر شبکه‌های اجتماعی است که می تواند مستقیم افراد را به یک پست به خصوص در کانال‌های تبلیغ شده هدایت کند.

اضافه شدن آیکون Quick Share به ربات‌ها

اضافه شدن Quick Share به کانال‌ها یکی از بهترین تصمیم‌های این برنامه بود که اشتراک گذاری مطالب را فوق العاده سریع تر و آسان تر از گذشته کرد. حال این گزینه‌ی محبوب به ربات‌ها نیز اضافه شده است و می توانید پست ها، عکس‌ها و دیگر مواردی را که ربات‌ها به شما تحویل می دهند، توسط Quick Share برای دوستان خود ارسال کنید.

پیش نمایش استیکرها در سایز اصلی و در همه جا

آخرین ویژگی جدیدی نیز که به تلگرام اضافه شده است امکان پیش نمایش استیکرها با نگه داشتن انگشت روی آن‌ها است که پیش از این تنها در بخش استیکرها، و البته در سایز معمولی صورت می گرفت. با دریافت این بروزرسانی اما علاوه بر اینکه می توانید پیش نمایش استیکرها را در سایز اصلی مشاهده کنید، این امکان را در هرجایی که استیکری وجود داشته باشد نیز در اختیار خواهید داشت. برای مثال وقتی با انتخاب یک اموجی، استیکرهای پیشنهادی را در بالای آن مشاهده می کنید، یا هنگامی که پنجره‌ی Add Sticker را برای مشاهده‌ی پیش نمایش استیکرها باز می کنید می توانید با نگه داشتن انگشت خود روی آن ها، پیش نمایش آن‌ها را در سایز اصلی مشاهده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات