رام ویندوز 10 موبایل برای شیائومی می 5 عرضه می شود

جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
گوشی شیائومی می ۵ چند روز پیش به طور رسمی معرفی شد. با این که هنوز این گوشی هوشمند به بازار عرضه نشده است، خبرها حاکی از آن است که مایکروسافت، رام رسمی ویندوز ۱۰ را برای پرچمدار شیائومی عرضه می‌کند. گوشی‌های وان پلاس ۲ و وان پلاس ۳ (که هنوز معرفی نشده است) نیز در لیست مایکروسافت برای رام ویندوز ۱۰ هستند.
تبلیغات

مایکروسافت به تازگی همکاری خود را با تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی افزایش داده است و قصد تولید رام‌های رسمی ویندوز ۱۰ برای برخی از این تلفن‌های پرطرفدار دارد. گوشی‌های شیائومی می ۵، وان پلاس ۲ و وان پلاس ۳، جزو محصولاتی هستند که به زودی رام رسمی ویندوز ۱۰ برای آنها عرضه خواهد شد. قبل از این نیز رام ویندوز ۱۰ برای شیائومی می ۴ عرضه شده بود.

رام رسمی ویندوز برای گوشی‌های اندرویدی این اجازه را به کاربر می دهد که در کنار سیستم عامل اندرویدی خود از سیستم‌عامل ویندوز موبایل نسخه ۱۰ نیز استفاده کند. تبلت شیائومی می پد ۲ نیز با دو سیستم‌عامل مشترک ویندوز ۱۰ و اندروید همزمان عرضه شد که لذت تجربه هر دو سیستم‌عامل را برای کاربر فراهم می‌کرد.

به نظر می‌رسد مایکروسافت با سیاست جدید خود در زمینه همکاری با تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی، قصد دارد محبوبیت سیستم‌عامل خود را که حالا در نسخه ۱۰ به تکاملی نسبی رسیده است افزایش دهد. این شرکت می‌خواهد بر خلاف اپل، سیستم‌عامل خود را از حالت انحصاری خارج کند و با در اختیار قرار دادن رام‌های رسمی از این سیستم‌عامل، کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات