شیائومی می 5 پس از چین و هند، به صورت جهانی عرضه می شود

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی می ۵ امروز در مراسم رسمی شیائومی در کنگره جهانی موبایل بارسلون رونمایی شد. پرچم‌دار ۲۰۱۶ شرکت معتبر چینی که نگاه‌های زیادی را به سمت خود جذب کرد. شش سال از تأسیس شیائومی می‌گذرد و هوگو بارا امروز اعلام کرد که بازارهای جهانی، هدف بعدی این برند محبوب چینی است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شیائومی می ۵ پرچم‌دار امسال برند محبوب چینی یعنی شیائومی بود که در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ رونمایی شد. یک گوشی خوش‌ساخت با ظاهری زیبا و امکانات سخت‌افزاری درخور یک پرچم‌دار. از امروز می‌توان با قدرت اعلام کرد که شیائومی دیگر شرکتی در سایه نیست و با ارزش ۴۵ میلیارد دلاری خود و هدف گرفتن بازارهای جهانی، گام‌های پیشرفت را با سرعت بیشتری برمی‌دارد.

شیائومی Mi۵ محصولی بزرگ برای این شرکت است. اولین محصول شرکت با داشتن دکمه‌ی هوم سخت‌افزاری و حسگر اثر انگشت که برخلاف حسگر محصول قبلی یعنی Redmi Note 3 در پنل جلویی قرار دارد. بدنه‌ی نسخه‌ی حرفه‌ای‌تر می ۵ نیز از جنس سرامیک است که در نوع خود یک نوآوری محسوب می‌شود. انحنای پشتی بدنه این گوشی نیز، زیبایی خاصی به آن بخشیده است.

از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت، شیائومی می ۵ یک نمونه‌ی کامل به حساب می‌آید. جنس بدنه طبق گفته شرکت سازنده، از پوشش سه‌بعدی شیشه‌ای یا پوشش سه‌بعدی سرامیکی است. حاشیه‌ها بسیار نازک است. صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی نیز با کیفیت بالای خود برای هر کاربری جذاب است. در مورد سخت‌افزار نیز شیائومی چیزی در این گوشی کم نگذاشته و پردازنده‌ی پرقدرت اسنپدراگون ۸۲۰ و باتری ۳ هزار میلی‌آمپری در کنار دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، مجوعه‌ای از سخت‌افزارهای مورد پسند کاربران حرفه‌ای هستند.

سه نسخه از گوشی می ۵ عرضه می‌شود. نسخه‌ی اول با پردازنده با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ گیگابایت. نسخه‌ی دوم با فرکانس پردازنده ۲.۱۵ گیگاهرتزی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت. هر دوی این نسخه‌ها از بدنه با پوشش شیشه‌ی منحنی ساخته شده‌اند.

اما نسخه سوم که می ۵ پرو نام دارد، دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است. بدنه این نسخه از پوشش سرامیکی زیرکونیم ساخته شده است. شیائومی می‌گوید ساخت چنین بدنه‌ای ۷۵ درصد بیشتر از بدنه‌های دیگر هزینه داشته است.

شیائومی می 5 پس از چین و هند، به صورت جهانی عرضه می شود

پس از ۶ سال از تأسیس شیائومی، این شرکت با کمپانی های بزرگی مانند اپل، سامسونگ و ال‌جی رقابت کرد تا در نهایت به پرفروش‌ترین برند چین و رتبه‌ی پنجم دنیا با طرفدارانی متعصب تبدیل شود. نقطه‌ی قوت شیائومی علاوه بر سخت‌افزار خوب، نحوه‌ی فروش محصولات است که بدون واسطه و از طریق فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌شود. این شرکت با این‌ که در سال گذشته از هدف سالانه‌ی فروش خود عقب ماند، اما با فروش ۷۰ میلیون دستگاه، رکورد جالبی از خود به‌جای گذاشت. البته بیشترین فروش شیائومی از طریق گوشی‌های میان‌رده و ارزان این شرکت یعنی سری Redmi بوده است. اما با کیفیت بالای می ۵ می‌توان انتظار داشت که این محصول نیز سهم بزرگی از بازار را برای شیائومی به ارمغان بیاورد.

شیائومی می ۵ اول ماه مارس (۱۱ اسفند) ابتدا در چین عرضه شده و سپس با فاصله‌ی کمی در هند به فروش خواهد رفت. طبق گفته‌ی هوگو بارا، این محصول در فاصله‌ای نزدیک در بازارهای جهانی نیز عرضه می‌شود. با توجه به عرضه رسمی شیائومی در ایران و تأسیس نمایندگی مجاز این شرکت، می‌توان امیدوار بود که نسخه‌ی رسمی و دارای گارانتی Mi5 به سرعت در ایران به فروش برسد.

قیمت شیائومی می ۵ طبق گفته‌ی کارشناسان این شرکت در ارزان‌ترین نسخه ۲۶۲ دلار و در گران‌ترین نسخه یعنی می ۵ پرو، ۳۵۴ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات