FCP ها تلفن ثابت ارائه می‌دهند؛ شماره‌های ملی و استانی در جیب رقبای مخابرات

پنج‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های ارائه‌ی خدمات ارتباطات ثابت یا همان FCPها که حدود ۳ ماه از دریافت مجوزشان می‌گذرد، برای ارائه‌ی تلفن ثابت به مشترکان، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۵ میلیون شماره تلفن ملی و استانی دریافت کردند. این اولین گام برای ارائه‌ی تلفن ثابت از سوی رقبای مخابرات است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه‌ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از واگذاری پنج میلیون شماره به شرکت‌های دارنده‌ی پروانه‌ی ایجاد و بهره‌برداری از شبکه‌ی ارتباطات ثابت (FCP) اطلاع داد.

صادق عباسی شاهکوه، معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه‌ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:

از میان ده شرکت دارای پروانه‌ی FCP، هفت شرکت درخواست تخصیص شماره را داشتند که ۴ میلیون و ۹۳۱ هزار شماره به صورت تخصیص واگذار شده است و از این تعداد ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار شماره‌ی دارای قابلیت ارائه‌ی خدمات در کل کشور و یک میلیون و ۸۳۱ هزار شماره‌ی قابلیت ارائه‌ی خدمات به صورت استانی را دارا هستند.

شاهکوه با اشاره به اینکه تخصیص شماره‌، پیش زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات تلفنی از سوی دارندگان پروانه‌ی FCP است اعلام کرد: «از ۴ میلیون و ۹۳۱ هزار شماره‌ی تخصیص داده شده، با توجه به پایان انجام مراحل مالی، دو میلیون و ۷۲۰ هزار شماره‌ در شبکه‌ی مخابراتی کشور تعریف شده است. سه میلیون و ۲۱۰ هزار شماره نیز به صورت رزرو واگذار شده‌اند که درصورت تخصیص، قابلیت ارائه‌ی خدمات در سراسر کشور را دارا هستند.»

به گفته معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه‌ی رگولاتوری، با تخصیص کامل حدود ۵ میلیون شماره به شرکتهای دارنده پروانه‌‌ی FCP، گام اول برای تسریع در توسعه‌ی خدمات تلفن ثابت، با هدف به روز شدن واگذاری تلفن ثابت در کشور برداشته شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات