مدیا تک تراشه جدید Helio P20 را معرفی کرد

سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیا تک تراشه‌ی helio p20 را که یک تراشه با قدرت مناسب برای گوشی‌های میان‌رده محسوب می‌شود را در جریان برگزاری نمایشگاه MWC معرفی‌ کرد.  برای آشنایی بیشتر با این تراشه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

تراشه‌ی p20 از معماری Cortex-A53 برای هر هشت هسته با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز  بهره می‌برد. این تراشه دارای سه اسلات رم است که دو مورد از آنها از نوع LPDDR4X با فرکانس 1.6GHz و یکی از آنها LPDDR3 و با فرکانس 933MHz است. در بخش گرافیکی نیز یک پردازشگر گرافیکی از خانواده‌ی Mali با نام Mali T-880 و فرکانس ۹۰۰ گیگاهرتز استفاده شده است. همچنین در بخش ارتباطی نیز یک مودم LTE با سرعت نوع Category 6 یعنی ( 300Mbps دانلود /50Mbps آپلود) به چشم می‌خورد.

در بخش دوربین، این تراشه قابلیت پشتیبانی از دوربینی با نهایت سنسور ۲۴ مگاپیکسل دارد. قابلیت دو دوربین همزمان ( حداکثر دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی) و فیلمبرداری 4K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه نیز در این تراشه گنجانده شده است. تکنولوژی مدیاتک در ثبت تصاویر نیز باعث شده تا توانایی دستگاهها در ثبت تصاویر با نور کم بهبود پیدا کند و میزان نویز تصاویر و فوکوس اتوماتیک ارتقاء پیدا کند. 

نکته‌ی قابل توجه برای این تراشه کاهش مصرف انرژی تا یک چهارم است. در بخش گیمینگ نیز قدرت تراشه تا ۲۵ درصد نسبت به نسل قبلی، یعنی P10  بهبود پیدا کرده است. از طرفی در کارآیی پردازشگر نیز ۲۰ درصد بهبود حاصل شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات