یک دستگاه ارزان‌قیمت می‌تواند دوربین DSLR شما را به WiFi مجهز کند

سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
دنیای ارتباطات پیوسته در حال برقراری ارتباطات جزئی‌تر است. امروزه با استفاده از WiFi خیلی از دستگاه‌های غیر ارتباطی مانند ‌دوربین‌های DSLR هم می‌توانند با دیگر گجت‌ها وارد ارتباط شوند. در ادامه، زومیت به معرفی دستگاه ارزان‌قیمتی می‌پردازد که می‌تواند عکس‌های دوربین غیر بیسیم شما را به گوشی همراه‌تان منتقل کند.
تبلیغات

خوشبختانه حامیان مشتاق Indiegogo با جمع‌آوری ۴۰/۰۰۰دلار موفق به ساخت ابزار کنترل از راه دوری به نام "Case Remote" شدند. این وسیله یک باکس مشکی‌رنگ کوچک است که قابلیت‌های وایرلس را به دوربین‌های DSLR کانن (Canon) و نیکون (Nikon) شما اضافه می‌کند.

Case Remote یک محصول تک و منحصر به فرد نیست.برندهای دیگری مانند Weye Feye و iUSBport هم از رقبای اصلی این محصول به شمار می آیند و با تمامی آنها می‌توان به کمک گوشی تلفن یا تبلت، DSLR خود را کنترل کنید.

پس با این حساب Case Remote چه حرف تازه‌ای برای گفتن دارد؟ وجه تمایز از آنجا آغاز می‌شود که تمام برندهای گفته شده از Case Remote بزرگ‌تر و گران‌تر هستند.

در مقابل شرکت Eyefi ، برای مدت محدودی کارت‌های حافظه‌ی SD وارد بازار کرد که از طریق وایرلس قادر بودند تا تصاویر را بین دوربین و گوشی همراه انتقال دهند. کارت‌های SD هم گزینه‌ی مناسبی برای افراد ارزان‌دوست بودند. از طرفی می‌توان به کمک یک اپلیکیشن مجانی اندرویدی ، تصاویر را از طریق امواج مادون قرمز نیز به گوشی همراه منتقل کرد.

طراحی و ویژگی‌های Case Remote

Case Remote یک باکس مربعی کوچک با ابعاد ۲ در ۲ اینچ است که تنها یک دکمه‌ی فشاری در بالای آن قرار دارد. در اطراف دکمه دو چراغ وجود دارد که وضعیت باتری و سیستم را نشان می‌دهد.

وضعیت باتری با رنگ‌های مرسوم سبز، زرد و قرمز قابل رویت است. از طرفی وقتی دستگاه در حال آماده‌سازی است، چراغ آبی شروع به چشمک زدن می‌کند و پس از آماده شدن دستگاه، به صورت ثابت، آبی می‌ماند.

برای اتصال شارژر به دستگاه، یک پورت میکرو-یو‌اس‌بی در بدنه‌ی جانبی آن به کار رفته است. دستگاه از طریق یک کابل به دوربین متصل می‌شود. معمولا یک طرف کابل مینی- یواس بی و طرف دیگر آن یو‌اس‌بی استاندارد است و طول سیم هم بسته به نوع دوربین متفاوت خواهد بود.

هر چند که در دفترچه‌های راهنما توصیه می‌شود که حتما کابل مربوط به دوربین خود را تهیه کنید، اما خوشبختانه بازار این دروغ‌ها خیلی وقت است که رونقی ندارد و میتوانید از هر کابل مشابهی استفاده کنید.

تمام تجهیزات جانبی در جعبه‌ی دستگاه موجود هستند

تمام تجهیزات جانبی در جعبه‌‌ی دستگاه موجود هستند

مورد دیگر، مسئله‌ی محافظت از Case Remote است. وجود سوراخ پیچی ۱/۴ اینچی استاندارد در این دستگاه، اجازه می‌دهد که بر روی کفشک دوربین سوار شود. البته در این حالت دیگر امکان اتصال اشیاء جانبی دیگر مانند فلش یا spirit level بر روی دوربین وجود نخواهد داشت.

پس از برقراری اتصال فیزیکی بین دوربین و Case Remote ، نوبت به نصب اپلیکیشن مورد نظر در سیستم‌عامل اندروید یا iOS گوشی همراه می‌رسد. پس از روشن کردن Case Remote، یک شبکه اد هاک (ad hoc) برقرار می‌شود که امکان اتصال گوشی به دوربین را فراهم می‌کند.

حال با استفاده از SSID و رمز عبور نوشته شده در پشت دفترچه‌ی راهنما، می‌توانید عکس‌ها را از دوربین به گوشی منتقل کنید.

در حال حاضر این ابزار کنترلی در سایت‌های آمازون و علی اکسپرس با قیمت ۱۲۹ دلار موجود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات