رفع ابهام در مورد آینده‌ی موتورولا؛ تولید موتو جی و موتو ای متوقف نخواهد شد

سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
در ماه ژانویه ۲۰۱۶ گزارش‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از توقف فعالیت برند موتورولا و ادامه‌ی تولید محصولات سری موتو با نام دیگری بود. ولی امروز در MWC 2016 موتورولا توضیحات بیشتری در این مورد ارائه کرد که  تا حدی نگرانی‌های طرفداران این برند محبوب را کاهش می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 بر اساس گزارش‌های منتشرشده در ژانویه‌ی ۲۰۱۶، تصمیم مدیران موتورولا بر این بود که تولید گوشی‌های رده پایین این شرکت تحت نام وایب (Vibe) متعلق به لنوو ادامه پیدا کند و پیشوند موتو فقط برای گوشی‌های میان رده و پرچم‌دار استفاده شود. ولی در اجلاس مطبوعاتی امروز موتورولا در کنگره‌ی جهانی موبایل مشخص شد که تغییر و تحولات احتمالی در این حد نیستند. درواقع گروه صنعتی موتورولا و برند به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ ولی از این‌ پس احتمالا محصولات موتورولا کمتر از گذشته با نام اصلی خود عرضه خواهند شد و بعضی از آن‌ها تحت نام لنوو ارائه می‌شوند. به هر شکل ادامه‌ی استفاده از لوگوی Moto قطعی است و تولید گوشی‌های سری Moto E و Moto G ادامه خواهد داشت.

در گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌های چند وقت اخیر، تمرکز موتورولا بر تولید گوشی‌های رده‌بالا با لوگوی موتو، نشانه‌ی آغاز توقف تولید گوشی‌های ارزان‌قیمت سری E  و G  تلقی می‌شد؛ ولی این اخبار صحت ندارند و لنوو تصمیمی برای در اختیار گرفتن این سری و عرضه‌ی آن‌ها با نام خود ندارد؛ هرچند این مسئله می‌تواند در آینده تغییر کند.

 ریک استرلو مدیرعامل موتورولا در این مورد می‌گوید:

تحولات آتی موتورولا تفاوتی با آنچه در همکاری این شرکت با گوگل گذشت ندارد و صرفا به تعدادی تغییرات کوچک احتمالی در برند و نام محدود می‌شود.

 البته با توجه به تغییرات در زمان‌بندی به‌روزرسانی‌های موتورولا، این گفته ضرورتا درست نیست؛ ولی موتورولا پیش‌ازاین به‌وضوح از هرگونه تغییر و تحول در این ابعاد پرهیز کرده است.

استرلو در پاسخ به سؤال در مورد سرنوشت زبان طراحی و هویت برندهای مورتورلا و وایب گفت:

هر دو برند زبان طراحی و هویت خود را حفظ خواهند کرد؛ ولی نرم‌افزارها، روش‌های آزمایش محصولات و حتی بعضی از عناصر سخت‌افزاری با یکدیگر ترکیب شده و تغییر خواهند کرد.

در این گفتگو اشاره‌ای هم به زیرشاخه‌ی دروید (Droid) موتورولا شد که پیش‌ازاین امتیاز آن واگذار شده است و ادامه‌ی فعالیت مستقل آن یا به‌کارگیری دوباره‌ی نام دروید  توسط موتورولا یا لنوو بسیار بعید به نظر می‌رسد. ولی استرلو توقف کامل تولید آن را تائید نکرد و آینده‌ی دروید را در گرو مذاکرات موتورولا و وریزون (Verizon) دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات