پردازنده گرافیکی گوشی های ارزان قیمت، قوی تر می شوند

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده‌های گرافیکی یکی از سخت‌افزارهای مهم تلفن‌های هوشمند هستند. کاربران برای انجام کارهای گرافیکی مانند بازی و ویرایش تصاویر، نیاز به پردازنده‌های گرافیکی قوی دارند. شرکت تولیدکننده‌ی چیپ‌های گرافیکی آیفون یعنی Imagination Technologies، اقدام به عرضه‌ی پردازنده‌های گرافیکی با قدرت بالا و قیمت کم کرده است.
تبلیغات

پردازنده‌ی گرافیکی یا به بیان بهتر، قلب تپنده‌ی گرافیک گوشی تلفن همراه، نقش بسزایی در کارکرد دستگاه و لذت کاربر از کار با تلفن همراه دارد. هرچه پردازنده‌ی گرافیکی گوشی شما قوی‌تر و کامل‌تر باشد، لذت بیشتری از بازی کردن و کارهای گرافیکی با گوشی خود خواهید برد. شرکت تولیدکننده‌ی پردازنده‌های گرافیکی آیفون به تازگی نمونه‌ای از پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR 8XE را تولید کرده است که با قیمتی بسیار کمتر از نمونه‌های مشابه، توانایی پردازش بالاتری دارد.

این پردازنده‌ی گرافیکی برای استفاده در تلفن‌های همراه ارزان قیمت، ستاپ باکس‌ها و خودروها مناسب است. ابعاد VR8XE نیز در مقایسه با GPUهای دیگر، کوچک‌تر است و می‌توان نتیجه گرفت که با ابعادی برابر با دیگر پردازنده‌ها، می‌توان پردازنده‌هایی قوی‌تر از این نمونه ساخت. ابعاد کمتر به معنای ساخت و مونتاژ راحت‌تر نیز هست و در نتیجه در قیمت کلی دستگاه‌نیز تاثیر خواهد داشت. با عرضه‌ی این پردازنده‌ی گرافیکی برای تلفن‌های همراه ارزان‌قیمت، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تجربه‌ی گرافیکی بهتری با این گوشی‌ها داشته باشیم. یکی از مدیران ارشد مدیاتک در اولین اظهار نظر عنوان کرده است که این محصول، فوق‌العاده است و مدیاتک علاقه دارد به عنوان اولین شرکت از این پردازنده استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات