معرفی قاب باتری دار با قابلیت شارژ بی سیم برای گلکسی اس 7 و اس 7 اج در MWC 2016

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
مطالعه 4 دقیقه
دو پرچم‌دار جدید سامسونگ، گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج دارای باتری‌های بسیار قدرتمندی هستند ولی برای جلب رضایت علاقه‌مندان محصولات این شرکت، در جریان کنفرانس رسمی سامسونگ در MWC 2016 یک باتری کیس (قاب باتری‌دار) مجهز به فناوری شارژ وایرلس نیز برای این دو پرچم‌دار معرفی شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

  باوجود برتری محسوس باتری‌های Galaxy S7 و Galaxy S7 edge نسبت به پرچم‌داران سال گذشته‌ی سامسونگ، نیاز روزافزون کاربران به شارژ بیشتر گوشی هوشمند، ساخت تجهیزات جانبی برای رفع این نیاز را اجتناب‌ناپذیر می‌کند که از مفیدترین آن‌ها می‌توان به قاب باتری دار و شارژر همراه اشاره کرد.

روز گذشته شرکت سامسونگ همزمان با معرفی دو پرچم‌دار جدیدش، یک قاب باتری‌دار بسیار جذاب نیز معرفی کرد که علاوه بر فراهم کردن شارژ بیشتر برای گلکسی اس 7 و اس 7 اج، داشتن چند ویژگی خاص باعث متمایز شدن آن از موارد مشابه خواهد شد.

قاب باتری دار سامسونگ 1
قاب باتری دار سامسونگ 2
قاب باتری دار سامسونگ 1
قاب باتری دار سامسونگ 3

در نگاه اول قاب باتری‌دار جدید سامسونگ ساختاری نسبتا ساده و بدون پیچیدگی دارد. بدنه‌ی این قاب که از لاستیک محکم در رنگ‌های سیاه و نقره‌ای ساخته شده است، لبه‌ها و پشت‌گوشی را در برمی‌گیرد و به دلیل زبر بودن سطح خارجی، نگه‌داشتن گوشی را آسان‌تر می‌کند. یک سری ال‌ای‌دی در لبه‌ی بالایی، شروع به کار قاب باتری دار و میزان شارژ باقی‌مانده‌ی آن را به کاربر نشان می‌دهند. پورت micro-USB و دکمه‌ی پاور نیز در لبه‌ی بالایی تعبیه شده‌اند.

 برخلاف انتظار قاب باتری‌دار سامسونگ مستقیما به پورت micro-USB اصلی در لبه‌ی پایینی گلکسی اس 7 و اس 7 اج متصل نمی‌شود و در عوض انرژی را به‌صورت القایی به کویل شارژر وایرلس Qi در داخل گوشی منتقل می‌کند. باوجوداینکه فناوری شارژ وایرلس کارایی ارتباط مستقیم فیزیکی را ندارد ولی با این ترفند، نیاز به تعبیه کردن کانکتور micro-USB در قسمت پایینی قاب از بین رفته و درنتیجه اندازه‌ی آن به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است. به‌این‌ترتیب ضربات وارده به قاب، به پورت micro-USB گوشی منتقل نمی‌شوند و نگرانی کاربران از آسیب دیدن آن به صفر می‌رسد و همین‌طور مانعی برای دسترسی به خروجی هدفون و اسپیکر در لبه‌ی پایینی گوشی وجود ندارد.

قاب باتری دار سامسونگ 4
قاب باتری دار سامسونگ 7
قاب باتری دار سامسونگ 6
قاب باتری دار سامسونگ 5
قاب باتری دار سامسونگ 7

قاب باتری‌دار سامسونگ، ۲۷۰۰ میلی‌آمپر به ظرفیت باتری گلکسی اس 7 و ۳۱۰۰ میلی‌آمپر به گلکسی اس 7 اج اضافه می‌کند؛ البته همه‌ی این انرژی اضافه قابل‌انتقال به گوشی نیست و مقداری از آن در پروسه‌ی شارژ وایرلس اتلاف می‌شود ولی بااین‌حال استفاده از قاب باتری‌دار، شارژ گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج را بسته به نوع مصرف تا سقف ۷۵ درصد افزایش خواهد داد. مطابق معمول راه‌یابی این نوع لوازم جانبی به بازار زمان‌بر است ولی با توجه به تولید آن توسط سامسونگ، تقریبا همزمان با راه یافتن پرچم‌دارهای جدید این شرکت به بازار، احتمالا شاهد عرضه‌ی این محصول نیز خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات