One X9 اچ‌ تی سی رسما معرفی شد

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
گوشی One X9 اچ‌ تی سی با نمایشگر ۵.۵ ایچی 1080p، پردازنده Helio 10 و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی رونمایی شد.
تبلیغات

طی هفته‌های گذشته اچ‌تی‌سی وان ایکس ۹ موضوع بسیاری از شایعات داغ محافل رسانه‌ای بود و تصاویری از آن نیز فاش شده بود. از نظر طراحی این گوشی هوشمند از همان زبان طراحی معرفی شده در One A9‌ بهره می‌برد. در شرایطی که از گوشی One A9‌ به عنوان کپی کاملی از آیفون یاد می‌شد، وان ایکس ۹ با کمی تغییرات  خود را متمایز کرده است. 

در قسمت جلوی این گوشی‌ هوشمند HTC نمایشگر ۵.۵ ایچی IPS‌ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل وجود دارد. اچ‌تی‌سی سه دکمه‌ی خازنی را در زیر نمایشگر قرار داده که این بر خلاف طراحی‌های اخیر این شرکت است که در آن‌ها شاهد دکمه‌های روی نمایشگر بودیم؛ البته به نظر می‌رسد دلیل استفاده از این دکمه‌های خازنی علاقه بازارهای آسیایی به این دکمه‌ها باشد که گویا وان ایکس ۹ هم برای آسیا برنامه ویژه‌ای دارد. طراحی اسپیکرها هم به گونه‌ای است که روی لبه‌های بالایی و پایینی گوشی قرار گرفته‌اند. 

ابعاد این گوشی هوشمند ۱۵۳.۹ در ۷۵.۹ در ۷.۹۹ میلیمتر است که با این ابعاد، اچ‌تی‌سی موفق شده تا نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۷۱.۳۸ درصدی را بدست بیاورد؛ نسبتی که برای گوشی های امروزی عملکرد متوسطی محسوب می‌شود. 

وان ایکس ۹ اچ تی سی

وان ایکس ۹ به سیستم روی یک چیپ هلیو ایکس ۱۰ مدیاتک با ۸ هسته که روی فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز است که البته این محصول از کارت حافظه‌ی خارجی هم پشتیبانی می‌کند. 

دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال در پشت این گوشی هوشمند قرار دارد و قابلیت ثبت تصاویر RAW و ویدیوهای 4K را به کاربر می‌دهد. در قسمت جلویی نیز دوربین ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است. 

اچ‌تی‌سی برای تامین انرژی مورد نیاز این گوشی هوشمند باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته که البته این باتری غیر قابل تعویض است. اچ‌تی‌سی مدعی شده که وان ایکس ۹ با فناوری شارژ سریع 5V/1.5A‌ سازگار است. 

در حال حاضر قیمت گوشی‌ HTC برای بازار چین ۳۷۰ دلار تعیین شده است که باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اچ‌تی‌سی برنامه‌ای برای عرضه‌ی این مدل به بازارهای آمریکا و اروپا دارد یا خیر. نظر شما در مورد One X9 اچ‌تی‌سی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات