میزان رضایت‌مندی مشتریان از خودروها اعلام شد؛ آلفارومئو جولیتا در صدر

سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
میزان رضایت‌مندی مشتریان از خودروهای عرضه شده در بازار ایران در نیمه اول سال 1394 توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شد که آلفارومئو جولیتا، هیوندای i40 و رنو فلوئنس در صدر مشتری مدار‌ترین خودروهای عرضه شده در ایران قرار دارند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

میزان رضایت‌مندی مشتریان از خودروهای عرضه شده در بازار ایران که هر شش ماه یکبار توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برآورده شده و با تایید اداره کل صنایع خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن تجارت اعلام می‌شود، به تازگی برای نیمه اول سال ۱۳۹۴ منتشر شده است.

در این گزارش خودروها در ۶ گروه قیمتی طبقه‌بندی شده و میزان رضایت مشتریانشان بر اساس شاخص‌های جهانی اعلام می‌شود. در گزارش این دوره خودرهای آلفارومئو جولیتا، هیوندای i40 و رنو فلوئنس در صدر تمام خودروهای عرضه شده در داخل قرار گرفتند. این درحالی است که آلفارومئو جولیتا و هیوندای i40 در گروه خودروهای ۱۲۵ میلیون تومان به بالا قرار داشته و رنوفلوئنس در گروه خودروهای ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان قرار گفته است.

در گروه A که خودروهای زیر ۲۵ میلیون تومان قرار دارند، ام‌وی‌ام ۱۱۰ با ۶۶۳ امتیاز رتبه اول رضایت مشتریان را دارد و پس از آن تیبا و سایپا ۱۳۲ با ۶۳۰ و ۶۲۴ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در این گروه ۵ خودرو ارزیابی شده‌اند.

در گروه B خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان حضور دارند، برلیانس H330 دستی، پارس تندر و تندر۹۰ به ترتیب با امتیازهای ۷۳۱، ۷۲۶ و ۷۲۴  در رتبه‌های اول تا سوم ایستاده‌اند. در این گروه ۲۵ مدل اتومبیل رده‌بندی شده‌اند.

در گروه C که خودروهای ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان ارزیابی شده‌اند، کیاپیکانتو، میتسوبیشی میراژ و چانگان EADO با کسب امتیارهای ۷۸۲، ۷۶۰ و ۷۳۶  به ترتیب رده‌های اول تا سوم جدول رضایت‌مندی مشتریان ۱۶ خودروی این گروه را به خود اختصاص داده‌اند.

در گروه D از میان ۸ خودروی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بازار، خودروهای کیا سراتو دستی سای‍پا، ام‌جی روور و کیا سراتو اتوماتیک سای‍پا در رده‌های اول تا سوم هستند. این خودروها به ترتیب امتیاز ۷۵۳، ۷۵۳ و ۷۵۱ را کسب کرده‌اند.

در گروه E که خودروهای بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومانی حضور دارند از میان ۴ خودروی ارزیابی شده رنو فلوئنس، رنو کپچر و مزدا ۳ به ترتیب با امتیاز ۸۱۲، ۷۸۹ و ۷۷۳ از مجموع ۱۰۰۰ در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

در گروه F که خودروهای بالای ۱۲۵ میلیون تومان ارزیابی شده‌اند، آلفارومئو جولیتا، هیوندای i40 و هیوندای سوناتا LF به ترتیب با امتیاز ۸۲۳، ۸۱۳ و ۸۰۴  در صدر رضایت‌مندی مشتری قرار دارند. در این گروه ۷ خودروی بالای ۱۲۵ میلیون تومان بررسی شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات