تماشای ویدیو در یوتیوب هنوز هم بیشتر از فیسبوک است

سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
مدتی است که فیسبوک رویکرد جدیدی را در رابطه با ویدیو در پیش گرفته و در مدت زمان کوتاهی موفق شده تا میزان تماشای ویدیو در این شبکه اجتماعی را به رقم قابل توجه ۱۰۰ میلیون ساعت ویدیو در روز برساند. با این حال به نظر می‌رسد هنوز هم یوتیوب پیشتاز پخش ویدیوی آنلاین در دنیای وب است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 یوتیوب سال‌ها است که محلی برای تماشای ویدیوهای مختلف است. از سوی دیگر فیسبوک با پی بردن به اهمیت محتوای ویدیویی طی سال‌های اخیر رویکرد جدیدی را در رابطه با ویدیو در پیش گرفته به طوری که به طرز چشمگیری میزان تماشای ویدیو در این شبکه اجتماعی رشد داشته تا جایی که این شرکت اخیرا اعلام کرد که کاربرانش در مجموع روزانه ۱۰۰ میلیون ساعت ویدیو تماشا می‌کنند. البته هنوز آمار دقیقی از میزان تماشای ویدیو به صورت روزانه در یوتیوب اعلام نشده است. 

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در جریان ارائه گزارش مالی آلفابت اعلام کرده که میزان تماشای ویدیو در یوتیوب چند صد میلیون ساعت در روز است و کاربران در یوتیوب به مراتب بیشتر از فیسبوک ویدیو تماشا می‌کنند. هر چند ساندار پیچای عدد دقیقی در رابطه با میزان تماشای ویدیو در یوتیوب بیان نکرده ولی بدون شک چند صد میلیون ساعت تماشای ویدیو در یوتیوب بیش از ۱۰۰ میلیون ساعت تماشای ویدیو در فیسبوک به طور روزانه است. حتی اگر روزانه در یوتیوب ۲۰۰ میلیون ساعت در مجموع ویدیو تماشا شود باز هم این رقم دو برابر فیسبوک است. اما شاید عدم اعلام یک رقم دقیق از سوی پیچای کمی جا برای گمانه‌زنی‌ها و شک و تردیدها را باقی بگذارد. 

اما این اظهار نظرها چه نکاتی را به ما یادآور می‌شوند؟ این که یوتیوب هنوز هم جایی در فضای وب است که اگر شما به دنبال تماشای ویدیو از هیجان انگیز گرفته تا خنده‌دار هستید، می‌توانید به آن مراجعه کنید. نکته دیگر این که با توجه به زمان کم که از آغاز فعالیت‌های جدی فیسبوک در زمینه ویدیو می‌گذرد، این شرکت توانسته تا به آمار بالایی در میزان تماشای ویدیو روزانه دست پیدا کند که این نشان می‌دهد بزودی شاهد رقابت نفسگیری بین یوتیوب و فیسبوک خواهیم بود. 

از سوی دیگر شایعات حاکی از تماشای ۵۰۰ میلیون ساعت ویدیو روزانه در ماه جولای در یوتیوب هستند هرچند که یوتیوب هیچگاه این شایعات را تایید نکرده است. با این حال به نظر می‌رسد یوتیوب هنوز هم آمار فوق‌العاده‌ای در جذب کاربران دارد هر چند که همیشه جایی برای بهبود وجود دارد. به نظر شما آیا فیسبوک می‌تواند جایگاه یوتیوب را در میزان تماشای ویدیو روزانه از آن خود کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات